• oscar

    Medlem
    17 september, 2008 vid 13:24

    Gurra: höjde bommen du!

  • kronaldo

    Medlem
    17 september, 2008 vid 13:36

    Sköna filmer! favoriten blev dock; http://www.stableroad.com/videos/instantreplaycrashes.htm 😀

  • nissex3m

    Medlem
    17 september, 2008 vid 14:02

    Kul länk M C. Tack för de klassiska surffilmerna. Ser ut som halkskyddet på brädan förbättrats sen 80-talet… Dessutom verkar det som att de trashar varandras segel medvetet. Eller var det så tjockt med folk på spotsen förr att de måste hoppa in i varandra?

    http://www.stableroad.com/videos/instantreplaycrashes.htm

  • andersbq

    Medlem
    17 september, 2008 vid 14:21

    “A bad day at surf is better than a good day at work”

  • adde

    Medlem
    17 september, 2008 vid 14:27

    “A good sail rigged bad is like a bad sail rigged good. But if you rigg a good sail good – it’s gonna be realy nice”

  • perkele

    Medlem
    17 september, 2008 vid 16:47

    @Jester 500480 wrote:

    Jag roade mig med att föra över lite gamla niel Pryde-rullar för några år sedan. Men tror jag supit bort filerna, tyvärr

    Känner igen scenariot

  • perkele

    Medlem
    17 september, 2008 vid 16:54

    @M C 500494 wrote:

    Plocka ditt russin ur kakan!
    http://www.stableroad.com/wind.html

    Mina personliga favoriter är http://www.stableroad.com/videos/instantreplaywaves.htm, vilken inledning!
    och http://www.stableroad.com/videos/splashbackwaves.htm som avslutas med Laird Hamiltons klassiska speedhopp!

    /M

    Just det, varnig för grymmenostalgi på den sidan…Inget för juniorer, men är du 35+ är det mumma:

    Mumma var det ja, crashes videon gav tillbaks goda minnen med spräckta trummhinnor, dåliga våtdräkter och förbannat rickiga bommar…

  • maca

    Medlem
    17 september, 2008 vid 19:00

    Åh vilken härlig tråd. Vissa citat har en förmåga att etsa sig fast för gott, känns följande igen? Reserverar mig för viss felskrivning…och ihop blandning

    – “Blåser det fyrnoll, fyrnoll eller fyrnoll?”

    – “…åsså drar man på en fet fyrnolla mä mycke buuuk…”

    – “I´m going for the waiter look tonight, everything you need I got it, bring it to you have no fear…big daddy-0 Anders is here”

  • maca

    Medlem
    17 september, 2008 vid 19:02

    en till:
    – “I´ve been sailing Diamondhead all summer long with this aching pain in my leg. It just got worse and worse…I hate going under the knife, but you need to get tuned up every once in a while”

  • maca

    Medlem
    17 september, 2008 vid 19:04

    @Oscar 500294 wrote:

    I´m not a freestyler,I´m a freesmiler…Bringan…

    fortsätter “…I give smiles for free hehehe”

  • maca

    Medlem
    17 september, 2008 vid 19:12

    o lite till:
    – “I have a hard time resisting the temptation of getting pure air”

    – “this carbon slalom board is already 2 years old and still going strong”

  • philip

    Medlem
    17 september, 2008 vid 19:49

    You take a sail and make It work!

  • doffe

    Medlem
    17 september, 2008 vid 21:06

    @perkele 500478 wrote:

    mina gamla vhs band har gått i återvinning nån gång på 90talet och har grym lust att få tag i nån av dessa gamla reliker på något mer modernt media…
    någon som vet nått? – har sett lite snuttar på youtube, men en helkväll med en ytterst uttråkad fruga, popcorn och 3.5or vore king i höst mörkret

    Kolla med Remco / Båstad. Han har ialla fall haft alla NP filmerna.
    Instant Replay gjorde ju skäl för namnet. Den brukade vi köra till morgonen i hans TV-soffa efter blöta kvällar på Slammet och Pepes när han roade sig med något annat……..:D

    /d

  • fnassel

    Medlem
    18 september, 2008 vid 16:57

    @doffe 500645 wrote:

    Kolla med Remco / Båstad. Han har ialla fall haft alla NP filmerna.
    Instant Replay gjorde ju skäl för namnet. Den brukade vi köra till morgonen i hans TV-soffa efter blöta kvällar på Slammet och Pepes när han roade sig med något annat……..:D

    /d

    Jag har nog de flesta NP rullarna också! riktiga godingar men dom ligger ju på VHS! och jag är så hopplös på datorer så jag har ingen aning om hur man får ner dem på digitalt!?
    Personligen gillar jag bringdals hår kommentar “you cant go arround looking like a poudle” när han hade just en äkta pudelfrilla!

    Lever Remco ännu? Jag kommer ihåg hur han redan 91 på GC moffade heta pepperoni så hans mage borde väl börja fräta sönder vid det här laget!

  • goretex

    Medlem
    19 september, 2008 vid 14:59

    @Fnassel 500812 wrote:

    Jag har nog de flesta NP rullarna också! riktiga godingar men dom ligger ju på VHS! och jag är så hopplös på datorer så jag har ingen aning om hur man får ner dem på digitalt!?

    Finns enkla prylar för det som man bara hookar in i datorn och bandarn + enkelt program och vips har man allt digitalt! Kolla Siba, Clas Ohlson eller nån liknande återförsäljare!

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.