• surf citat

    Publicerad av perkele på 16 september, 2008 vid 13:26

    He he – jag tycker själv att det är lustigt att fraser ur gamla filmer och surfblaskor man läst igenom åren liksom har etsat sig fast i huvet. Aloha Classic, RIP och andra 80-90tals rullar samt bildtexter från hederliga surf sport.
    Allt från: “it doesn’t matter how you get there, its all about what you got to play with once you get there” – med en lite rishög på hookipa med typ 3m brädor på taket… och den härliga speaker rösten i Aloha Classic I när “Chezare Quantagaly” “…makes it to the outside” på Hookipa till introt på RIP “this is my home kailua beachpark…”

    Nåväl, vet egentligen inte riktigt vart jag ville komma med detta men hoppas på medhåll från er… visst är det lite lustigt.

    T

    johnjrambo svarade 15 år, 6 månader sedan 23 Medlemmar · 37 Svar
  • 37 Svar
  • perkele

    Medlem
    16 september, 2008 vid 13:28

    ooh glömde den bästa som egentligen promptade mitt oerhört nerdiga inlägg Pascal Maka, “…when my mind is on the open ocean… – I just want to keep on going…”

  • ola-h

    Medlem
    16 september, 2008 vid 13:36

    I went so fast, all my hair blew off

  • jester

    Medlem
    16 september, 2008 vid 13:47
    Ola H.;500278 wrote:
    I went so fast, all my hair blew off

    Fred Haywood

  • rasmus_w

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:01

    It’s not how you rig it, it’s how you sail it! ’cause I’m a junk rigger!

  • gonadman

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:13

    “I surf to get tanned”

    Josh Angulo tror jag de va…

  • ola-h

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:26

    @Rasmus_W 500284 wrote:

    It’s not how you rig it, it’s how you sail it! ’cause I’m a junk rigger!

    Mark Angulo

  • oscar

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:26

    I´m not a freestyler,I´m a freesmiler…Bringan…

  • simpa

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:28

    If it swells, ride it

  • goretex

    Medlem
    16 september, 2008 vid 14:36

    Minns inte vilken film det var eller om det var ett program från PWA men en kille med kameraman går runt och frågar vilken del av deras utrustning de tycker är allra viktigast… Robbie Naish tycker väl det är en lite knasig fråga och svarar
    “The foot straps, definitey the foot straps”

    Typ…

  • swe-496

    Medlem
    16 september, 2008 vid 15:24

    “Hook in, hold on and then blast off.”

  • ian

    Medlem
    17 september, 2008 vid 08:36

    “ehh… filé.”

  • m-c

    Medlem
    17 september, 2008 vid 10:36

    Personligen tycker jag att speakern och experten/legenden i Aloha Classic är kungarna.

    Eller hur känns detta i ryggraden?
    “Hi I´m David Stanfield and this is Ho‘okipa Beach Park!”

    /Corky Carrol

    Och ja, jag har sett Aloha Classic, och alla “Robert Masters Production” nittiotals Neil Prydefilmer så många gånger att “det kommer påverka resten av mitt liv…”

  • perkele

    Medlem
    17 september, 2008 vid 10:52

    mina gamla vhs band har gått i återvinning nån gång på 90talet och har grym lust att få tag i nån av dessa gamla reliker på något mer modernt media…
    någon som vet nått? – har sett lite snuttar på youtube, men en helkväll med en ytterst uttråkad fruga, popcorn och 3.5or vore king i höst mörkret

  • jester

    Medlem
    17 september, 2008 vid 11:00

    Jag roade mig med att föra över lite gamla niel Pryde-rullar för några år sedan. Men tror jag supit bort filerna, tyvärr

  • m-c

    Medlem
    17 september, 2008 vid 11:33

    Plocka ditt russin ur kakan!
    http://www.stableroad.com/wind.html

    Mina personliga favoriter är http://www.stableroad.com/videos/instantreplaywaves.htm, vilken inledning!
    och http://www.stableroad.com/videos/splashbackwaves.htm som avslutas med Laird Hamiltons klassiska speedhopp!

    /M

    Just det, varnig för grymmenostalgi på den sidan…Inget för juniorer, men är du 35+ är det mumma:

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.