Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i Chile – La Serena

  • Surf i Chile – La Serena

    Publicerad av skeppohoj på 23 augusti, 2010 vid 20:05

    Håller på o googlar om surf o v-surf i Chile – la serena/Coquimbo området? Ska dit i november. Hittar inte nån bra info.
    Någon som varit där eller vet nått? Gärna tips om ett bra ställe med uthyrning av vindsurfprylar!

    skeppohoj svarade 13 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • pelleparon

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 07:14

    Hej!

    Tyvärr kommer det nog att vara vindfattigt så långt norrut i november. Du behöver ta dig ca 100 mil söder ut för att hitta bra med vind. Allt söder om Valpariso är bra. Du hittar fantastisk segling i ett område runt den lilla byn Matanzas. November är en riktigt bra månad. Kan du tänka dig att bara vågsurfa så behöver du inte resa långt. Det finns massor med ställen runt La Serena.

    Jag tror att du kan beställa prylar för hyrning via campingen, http://www.olasdematanzas.cl/

    Hoppas du hittar söder ut………….en bra dag i Topocalma/Matanzas är värt en del besvär, jag lovar!!

    Vill du segla plattvatten så finns det en sjö uppe i Anderna, inte långt från LaSerena där det blåser 4.7 varje dag i november. Lago Puclaro,typ.

    Må fint!

    Per

  • skeppohoj

    Medlem
    24 augusti, 2010 vid 09:13

    Tack Per!

    Jag landar i Santiago och då är det väl förmodligen inte så långt ner till Matanzas. Får se om jag lyckas ta mig dit..
    Tack för tips!
    Nu är det dags att gå ut o kolla Dalen om det vrider in…

    E

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i Chile – La Serena

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.