Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i Grebbestad?

  • Surf i Grebbestad?

    Publicerad av hellgren på 25 maj, 2007 vid 08:15

    Tja! Tjejen och jag har blivit bjudna på nån fest i grebbestad! Min fråga är naturligtvis, finns det nått vettigt spot i dom krokarna? Eller ska jag strunta i att följa med? 😉

    Borde ju finnas nått surfbart tycker man.. enda kravet jag har är att det ska va någorlunda långgrunt..

    /Hellgren

    hellgren svarade 16 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • andersbq

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 10:31

    Om det är nu till helgen ska du hänga på, för imorgon lördag är det bohuslän som får all vind. Men G-stad (söder om hamninloppet) är bara småchopp, ett s.k. freestyleställe…
    Finns en tråd som du säker sett om vågställen i Bohuslän men de ställena är mer för “oss” locals.

  • moonkalle

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 12:21

    S-SV funkar söder om hamnen också men kan bli lite byigt. vet inte hur d ska bli i helgen. kanske ska ge mig ut själv också. bor i g-stad. ska dock jobba imorrn så d blir inget imorrn på dagen i alla fall får hoppas på kvällen och söndag. en del kör mellan galtö och rossö norr om g-stad. kanske ses

  • hellgren

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 17:52

    Ok, då är själva resan spikad. Vart ska jag ta vägen? Finns inga långgrunda våg-ställen? Jag lovar att inte berätta för alla 😉

  • ola_p

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 18:43

    Nej, vi har inte hittat några sådana… Det närmaste långgrunt du kommer är förmodligen fiskebäcksvik vid lysekil.

    Det måste ju finnas bra vågor nån stans, men sannolikt bryter det på grund och upp på/nära öar, inte riktigt nått som kan räknas som långgrunt och snällt alltså.

  • hellgren

    Medlem
    25 maj, 2007 vid 21:09

    Synd.. Men om man nöjer sig med plattvatten då? Kompisen som följer med är helt ny på surfing (inte för att mina vattenstrater sitter som ett smäck än men…) så vi behör nog nått som är aningen långgrunt… Behöver ju inte va som björlanda kanske men så att man bottnar en bit längs stranden iaf? Är det Lysekil som är ända chansen då? Låter långt bort. Jag hittar inte så bra här i krokarna 🙂

  • surfted

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 05:03

    du har rossö vid den södra infarten till strömstad. riktigt shysst ställe med lite våg/dyning potential. det ligger ett naturreservat längst väster ut på ön med en bukt med sandstrand.

    de e bare å åk!

  • hellgren

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 07:41

    Ait! Det låter ju nice… Men jag hittar det inte på kartan. Eller menar du det som ligger på orust?

  • oscar

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 14:24

    Sök på Råssö, Strömstad på Eniro.

  • hellgren

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 06:55

    Där ja! Tyvärr han jag inte läsa detta förrens nu då. Så i helgen blev det istället Björlanda innan vi åkte och så höll vi oss till att festa där uppe. Men nästa gång jag åker så vet jag! Tack för hjälpen alla!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i Grebbestad?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.