Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i Linköping

  • Surf i Linköping

    Publicerad av kolapan på 4 augusti, 2002 vid 18:54

    Börjar plugga i Linköping om ett par veckor. Hur är surfet därnere egentligen? Funkar Roxen eller får man sticka till Vättern? Lite tips på sjyssta spots tack. Finns möjlighet till förvaring av prylar någonstans, typ en klubb? Är osäker på om jag kommer att ha kvar bilen.

    kolapan svarade 21 år, 12 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    4 augusti, 2002 vid 19:35

    hm jag tror att klubben heter linsurf, finns på http://www.linsurf.com ska nog kolla läget där i höst….

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 augusti, 2002 vid 16:07

    Spot: Tvärskogsudde vid Roxens södra strand.
    Bil är bra. Det är ca 15km från centrum.
    Vissa entusiaster cyklar dit (cykelentusiaster alltså).
    Det finns även en och annan buss men jag vet inget om tidtabeller. Kolla på http://www.ostgotatrafiken.se och leta efter Ekängen och Roxtuna. Tvärskogsudde ligger däremellan.
    linsurf har förvaring. http://www.linsurf.com

    Spoten funkar för alla vindar från SSV till SO, alltså stora varvet >270 grader. Men eftersom det är en insjö är det insjövind, dvs oförutsägbar. Som tur är har linsurf en telefonsvararvindmätare. Just nu blåser det NO 4.8m/s, (räcker för formula).

    Hälsningar
    Jan-Erik

  • rino

    Medlem
    5 augusti, 2002 vid 16:22

    5 mil till Motala, Varamon = nordens största insjöbad. Långgrund sandstrand, mycket riggytor. Fungerar bäst på SV-V. Sjöbris på em brukar lägga till några ms till smhi´s prognoser. Det kan även bygga upp lite vågor vid gynsamma förhållanden.

    Tyvär finns ingen aktiv surfklubb, så du behöver bilen.

  • mash

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 19:36

    jo då!!! visst finns det en aktiv surfklubb i Motala… varamons vindsurfingklubb…har klubbstuga, brädförvaring och fina riggningsytor precis vid varamostranden…

    hör gärna av dig om du är intresserad av medlemsskap eller har andra frågor…
    erik_gustafsson44@hotmail.com
    mvh erik

  • rino

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 20:41

    Sorry, inget illa menat.

    Kul att ni är aktiva.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 20:50

    Jovisst finns det klubb!
    Omklädningsrum, bastu, brädförvaring.Ca 40 medlemmar.
    Vågor kan bli mycket bra, 100 meter djupt som grundar upp
    till 5 m.
    Drickbart sötvatten…………..
    Dock är vätterns djup inte alltid bra.
    Det har blåst ostligt ett par dagar , och 9 grader i Varamon är inte kul att bada i………..brrrrr
    Botten vatten kommer upp.

    MVH Lars

  • kolapan

    Medlem
    6 augusti, 2002 vid 23:54

    Jag har faktiskt seglat i Varamon o vet att det är bra ställe. Blåste 4,5 när jag var där. Körde själv 5,3…
    Men det verkar som det enda möjligheten att få lite surf i höst är att behålla bilen ett tag till. Men tack för informationen allihop.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i Linköping

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.