Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i skåne i morgon måndag.

  • Surf i skåne i morgon måndag.

    Publicerad av fnassel på 28 augusti, 2005 vid 16:22

    Jag skall jobba i skåne i morgon och hoppas på vind på eftermiddagen/kvällen!
    Ni som bor där nere, Blir det någon surf och vart skall jag i såfall bege mig. Är i Helsingborg på dagen och skall vara i Ystad på tisdagen! Jag är inte rädd för att åka några mil!

    anonym-anvandare svarade 18 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • mrfreeride

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 16:45
  • fnassel

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 16:57

    Man tackar,

    Tror du det blir någon vind?

  • sailcarro

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 17:17

    Hej! Du kan även surfa vid Fortuna, som ligger söder om Helsingborg, vid Rydebäck!

    Mycke nöje!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 17:23

    Jo, får hoppas det. Vinden har varit ganska byig senaste dagarna härnere och väldigt on-off. I torsdags och fredags var det inga problem att segla men igår var det dåligt och idag var ingen höjdare heller, som jag förstod det, var en snabb runda i Habo Ljung o kollade. Sydväst är en liten knepig vindriktning härnere (rätta mig om jag har fel). Blir aldrig riktigt bra vind. Men jag seglar ju mest på plattvatten då förstås. Men om jag ska gå på känsla så verkar det vara nåt på gång ikväll, men det kanske försvinner inatt. Håller tummarna!

  • mrfreeride

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 17:25

    Hmm…där blev man visst utloggad.

  • lorentzo

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 18:25

    Har precis varit nere och kört ett par timmmar med min 7,8 här i Nyhamnsläge, 25 km N om Helsingborg. SV 6-9 och ganska måttlig sjö som det blir här på syd och sydväst. Här i norra Öresund funkar SV riktigt bra! (sundet är mycket bredare här…)Många surfare från Helsingborg brukar köra i Margareteberg, som ligger ett par km N om Höganäs. Parkering ända nere vid stranden och bra yta att rigga på. Kör väg 111 mot Höganäs, fortsätt mot Mölle, sväng vä vid Margaretebergs vandrarhem och fortsätt ner till havet. (du ser det från väg 111) I morgon säger SMHI SV 7-12 i våra farvatten! Lycka till!

  • jocke-g

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 19:01

    Jag åker till Halmstad imorgon vid 05:30. Och jag åker från Helsingborg om du känner för att följa med så gör gärna det. Alltid roligare att vara flera.

    Verkar bli en riktigt bra morgon där imorgon.

    Jocke

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 augusti, 2005 vid 19:44

    Vind? Japp det lär det nog bli. De lovade SW 9-14 på sydnytt. Jag tänker köra sydsidan på Näset, antingen kämpinge eller ljunghusen.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i skåne i morgon måndag.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.