Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i skåne på östlig? idag, imorgon och torsdag!

  • Surf i skåne på östlig? idag, imorgon och torsdag!

    Publicerad av isis på 15 mars, 2011 vid 11:38

    Enligt dmi så ska det blåsa fin östlig vind i tre dagar framöver, är det någon som tänker ge sig ut? Var Surfar man på östlig vind i skåne?

    martin-zander svarade 13 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • s-1441

    Medlem
    15 mars, 2011 vid 13:12

    ska ju bli 2 grader så jag skiter nog i det 🙁
    Annars Åhus ! äspet

  • isis

    Medlem
    15 mars, 2011 vid 16:21

    Ja, det är lite kylslaget, men om det blir sol så är det okej. Åhus känns väldigt långt bort, det finns inget på sydkusten som fungerar? När jag sökte på äspet föreslog google en plats mitt i skåne..

  • s-1441

    Medlem
    15 mars, 2011 vid 17:36

    Okej !
    Men äspet kallas även revhaken och ligger i åhus, barbord hopp och styrbord ridning.
    väldigt bra ställe faktiskt !

  • mrcohen

    Medlem
    15 mars, 2011 vid 18:03

    Alltså… Är det praktiskt möjligt att ge sig ut här nere i Skåne nu med en 3/5 dräkt, 4mm skor, luva och vantar? Eller är det till att vänta ett tag till?

  • isis

    Medlem
    15 mars, 2011 vid 18:24

    Det är iaf. vad jag kör med, återstår att se om det är möjligt. Men det fungerade precis innan isen la sig, så det borde fungera nu. Några gånger hade jag iofs. en kort-kort 2/1 dräkt under för extra värme, men inte varje gång.

    Får se om det blir åhus på torsdag, imorgon hinner jag inte ta mig så långt. Tack för tipset 🙂

  • bananen

    Medlem
    16 mars, 2011 vid 06:25

    Faen vilken prog för eftermiddagen är det nån som skall DIT? Tveksamt om det blir två grader, kanske bara en.

    Har absolut inte tid att surfa, men jag packar bilen vilket som, you never know. 🙂

  • isis

    Medlem
    16 mars, 2011 vid 10:04

    Idag blir det inget för mig, men överväger morgondagen. Jag har föreläsningar fram till tolv vilket lämnar tillräckligt med dag för att surfa. Någon annan som kommer vara i Åhus imorgon? Vi skulle kunna ordna någon samåkning från lund/malmö och spara lite bensin.

  • emil_h

    Medlem
    16 mars, 2011 vid 14:30

    Revhaken lär bli fint men på tok för kallt nu tycker jag! Avvaktar tills nästa vecka, verkar kunna komma upp mot 7-8+ då.

  • bananen

    Medlem
    16 mars, 2011 vid 19:43

    Vi körde på näset idag, jag jesus och styret. Inga waves direkt, men satan vad det blåste! Det var mycket behaglig temperatur, 2 grader när vi riggade och noll när vi gick upp.

  • martin-zander

    Medlem
    18 mars, 2011 vid 13:39
    bananen;649683 wrote:
    Vi körde på näset idag, jag jesus och styret. Inga waves direkt, men satan vad det blåste! Det var mycket behaglig temperatur, 2 grader när vi riggade och noll när vi gick upp.

    Underbart med sådan behaglig temperatur för det är ju tråkigt att surfa när det är kallt ute. Synd att jag missade det…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf i skåne på östlig? idag, imorgon och torsdag!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.