Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf idag – Getskär/Stenungsund eller Uddevalla

  • Surf idag – Getskär/Stenungsund eller Uddevalla

    Publicerad av klas-tss på 30 juni, 2008 vid 10:53

    Vart aker man bäst idag, mest västlig vind enligt SMHI. Vänern (södra delarna) fukar inte i Väst sa tänkte ge mig ut mot Uddevalla eller Stenungsund i eftermiddag.

    Stenungsund vid campingen är lite byigt vid Väst. Getskär kanske bättre??

    Uddevalla, har hittat lite länkar pa forumet – Sunningen, Lindesnäs. Är det djupt vatten pa en gang eller kan man strandstarta ocksa?? Övar fortfarande pa vattenstart…

    //Klas

    swe227 svarade 14 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • ola_p

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 10:59

    I sunningen har du små stränder på bägge sidor, men accessen är klart sämre nuförtiden då man inte får parkera på det vanliga stället. Men om du slörar ner lite från launchen till nedanför färjebryggan så.

    Kanske kan vara aningens för västligt idag, blir lite byigt på nordsidan då.

  • klas-tss

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 11:59

    Tackar, hittade det pa kartan. Kör förbi och kollar, annars blir det Getskär.

  • billie

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 20:44

    Pröva gärna Lindesnäs . Strandstart på ena sidan . sedan långa repor.Mycket bättre än Sunningen på väst

  • cabrinharules

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 07:27

    någon av er från Uddevalla/Trollhättan som vill lära mig Kitesurfa? Jag har gått 2 dagars kurs hos surfersparadise, men jag får bara inte till det ändå. På kursen gick allt som det skulle men här i UA fungerar ingenting. Jag vill inte ut och surfa själv, då jag bara kraschar, lite farligt dessutom =). Jag har testat de ställena ni nämt här ovan =).

  • mahi

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 09:28

    Du kanske får napp om du söker på kiteforumet.

  • swe227

    Medlem
    22 maj, 2009 vid 11:23

    Getskär blir också byigt på V

    Bäst är Lindesnäs, men kör du liten bräda är det lurigt om du inte fixar vattenstarten där.

    Själv kommer jag köra utanför sunningen, vid stångens fyr ikväll

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf idag – Getskär/Stenungsund eller Uddevalla

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.