Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Surf kring Marseille, Frankrike?

  • Surf kring Marseille, Frankrike?

    Publicerad av diil på 2 juni, 2006 vid 13:01

    Jag ska tillbringa nästa helg i Marseille, är det någon som vet något om uthyrningställen i trakten så jag kan få köra lite i Medelhavet? Förhållanden? Bra spots? Jag räknar inte med att ha bil, så beachside-ställen föredras. Vågor eller plattvatten spelar ingen roll. /D

    diil svarade 18 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • jada

    Medlem
    9 juni, 2006 vid 13:35

    Hyeres, Leucate och Grussian ligger i närheten. Sök på google!

  • dr-masse

    Medlem
    9 juni, 2006 vid 14:11

    Man kan ju köra mitt i Marseilles! Men annars ligger ju, som nämnt, ett antal heta spots i krokarna…

    Kolla lite segling från Marseilles centrum, typ,

    photo03.jpg

    Bilden är från blog.lessmouss.com. Det fanns en film med grymma hopp, men den låg nere…

    Fast jag vet inte om det blåser nu som på vintrarna, men det är ju inte fel att åka dit.

  • diil

    Medlem
    11 juni, 2006 vid 10:33

    Tack for svaren! Jag sitter har nere nu, med vaskorna packade for att aka hem igen. Surf blev aldrig aktuellt, det har varit i princip stilla flera dagar i strack, precis som doktorn forutspadde. Dock hade Mistralen blast som fasen for bara nagon vecka sedan, rak nordlig offshore 15m/s…

    For ovrigt: Varning for franska tangentbord, dom ar inte att leka med! Shift for att komma at siffror och punkt, bytt plats pa a och q, m och komma. Och inte har de a, a eller o heller!! Bedrovligt!!!

    He,qt. /Dqniel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport Surf kring Marseille, Frankrike?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.