Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Gotland

  • musmagneten

    Medlem
    1 juli, 2009 vid 11:04
    IrieMan;556392 wrote:
    Bästa stället är väl nå’t som kallas Klaså, jag bor i viken precis efter så det blir att jag surfar ungefär därifrån. Där brukar en del andra komma med bil också, vet dock inte ifall man får köra ner där om man inte är boende men jag tror det.
    Man åker in en avfart efter badet Herta, där är en grind man får öppna.

    Tackar IrieMan!!!

  • gifvars

    Medlem
    1 juli, 2009 vid 20:48

    IrieMannen!
    Jag brukar häcka i Burs nåra dagar på somrarna, där har vi ett bad som heter Herte (Herta?) mot Närshamn men det är väl knappast det du menar?
    Gansviken ligger nära Burs så det känns som det spotet jag letat efter i den delen av Gotland.
    Funkar på NO till O antar jag?

    Mvh,
    -JG

  • svenne

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 01:57
    IrieMan;556393 wrote:
    Du köper väl inte av dom skumma snubbarna på gatorna i Lissabon? Det är inte jord, det är nå’t helt annat 😉

    Saaatan!

  • irieman

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 08:14
    gifvars;556535 wrote:
    IrieMannen!
    Jag brukar häcka i Burs nåra dagar på somrarna, där har vi ett bad som heter Herte (Herta?) mot Närshamn men det är väl knappast det du menar?
    Gansviken ligger nära Burs så det känns som det spotet jag letat efter i den delen av Gotland.
    Funkar på NO till O antar jag?

    Mvh,
    -JG

    Nix, det är inte det, det heter inte Herta badet jag menar kom jag på nu, det heter nå’t annat som jag inte kommer ihåg. (Ett mord begicks där i nå’n av Gotlandsdeckarna, nå’n av Mari Jungstedts böcker har jag för mig…..).
    Det funkar på från SV-O men det är bäst på N-NO och SV. N-NO blir det bump n’ jump och SV så blir det ganska platt. En del går i vid badet också har jag sett. Se’n kan man gå långt inne i viken vid rätt vindriktningar, där är det väldigt långgrunt så man får se upp med fenan.

  • gifvars

    Medlem
    2 juli, 2009 vid 09:20

    Ok, tack IrieMannen. Sommarlektyren är given! 🙂
    Mvh,
    -JG

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf på Gotland

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.