Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing surf på JP?

  • surf på JP?

    Publicerad av goodstuff på 17 juni, 2011 vid 06:28

    Är det ok att surfa på JP nu för tiden?

    Har inte varit ute på ett tag och kommer ihåg att det var diskussioner om att det skulle bli ett marint naturreservat eller någon liknande. Därför undrar jag om någon vet om det är ok eller inte att surfa där nu?

    Tacksam för info och hjälp.

    kitemaster svarade 12 år, 10 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • beamon

    Medlem
    17 juni, 2011 vid 07:04

    Ja, det är fortfarande OK. Diskussioner pågår men inga beslut är tagna ännu.

    Undvik att köra nära stränderna bara men rakt ut är det OK.

    Mvh

    Björn

  • kitemaster

    Medlem
    19 juni, 2011 vid 08:19

    Känsligaste området är åmynningen norr om JP, så håll er borta från den.

  • richard-m

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 13:41

    Är det någon som fortfarande kitar där? Jag har inte varit där sedan förra sommaren, men tänkte att köra där igen.

  • larssa

    Medlem
    1 juli, 2011 vid 21:49

    Vi var några som var det för ett tag sedan. Riktigt bra nybörjarställe och för dom som gillar o lära sig nya trick.

  • gadget

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 14:20
    kitemaster;659477 wrote:
    Känsligaste området är åmynningen norr om JP, så håll er borta från den.

    Kan du precisera det, norr om är ganska diffust.

  • kitemaster

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 19:20

    är åmynningen för diffus? Jaja, klart jag kan lägga en halvtimme på att fixa en karta åt dig, men då är du skyldig mig en lasercut double rainbow plexiglas-pryl. Och en helikopterlektion så jag inte dör.
    Vassego:
    JP.jpg

  • gadget

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 20:00
    kitemaster;661008 wrote:
    är åmynningen för diffus? Jaja, klart jag kan lägga en halvtimme på att fixa en karta åt dig, men då är du skyldig mig en lasercut double rainbow plexiglas-pryl. Och en helikopterlektion så jag inte dör.
    Vassego:
    JP.jpg

    Haha… Perfekt, nu vet alla var jag bor också.
    Det finns nämligen små mynningar hela vägen upp men nu vet jag att det är mynningen till Saxån du syftar på.
    Ang. laserskärningen så säg bara till, jag byter den mot en kram och ett paket HubbaBubba!
    Gäller denna “känslighet” året om?
    Den infon borde också även gå ut till alla som surfar i Lundåkra då det ofta är surfare ganska långt upp mot motorvägen!

  • kitemaster

    Medlem
    2 juli, 2011 vid 21:29

    Sweet! Jag vet inte hur känsligheten fördelar sig över året, men när vi hade möte med Länsstyrelsen för ett år sedan angående det nya reservatsområdet så var det mynningen man var mest rädd om (och även vassruggarna direkt söder om mynningen. Pallar inte rita en till karta men du fattar). Tror att det är bra att folk håller sig ifrån området om man inte måste dit, då räddar man nog spoten från förbud.
    Puss

  • regfellow

    Medlem
    3 juli, 2011 vid 08:16

    Då är väl LA närmare än JP?!

  • kitemaster

    Medlem
    3 juli, 2011 vid 08:50

    absolut. LA vid S – SV är risky business eftersom det går lätt att ta sig in till mynningen, men vid O är vinden rätt sunkig så långt upwind och de allra flesta håller sig direkt utanför spoten så det har inte varit ett problem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing surf på JP?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.