Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf runt Lysekil

  • Surf runt Lysekil

    Publicerad av roding på 14 juni, 2009 vid 19:48

    Tja.

    Skall antaligen spendera midsommar i närheten av Lysekil, Torseröd heter det.
    Tänkte bara kolla ifall det finns några sköna spots i närheten där och i vilken riktning som man kör dom på.
    Försökte gå in på Brofjordens hemsida för att kolla men det verkar som om den inte funkar längre tyvärr..

    Alla tips tas emot tacksamt!

    hannesa svarade 14 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • billie

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 08:05

    Om det är Torseröd på Skår sidan så är ju Skårs badplats närmaste surfställe. Dit är det bara en dryg halvmil. Till brofjorden är det 2 mil plus färja som kan vara svår att komma över i midsommartid (Långa väntetider)speciellt midsommardagen då det är cruesing i Lysekil.

  • dragenrof

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 08:56
  • pete

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 14:04

    För en massa år sen (>15) när vi hyrde en stuga utanför Lysekil minns jag att jag surfade på Gullmarn, gick i från Gullmarsbaden – funkade bra på sydväst.

  • jocke-g

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 15:57

    Hemsidan ska allt fungera som vanligt.

    http://surf.to/brofjorden

    Joakim

  • roding

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 19:16

    Men när jag försöker gå in på hemsidan så kommer jag bara fram till en helt vit sida och då står det klart. Men det funkade i Explorer.. kan ju vara något att kolla upp varför den inte funkar i Firefox..

  • _frippe_

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 19:20
    Jocke G;553401 wrote:
    Hemsidan ska allt fungera som vanligt.

    http://surf.to/brofjorden

    Joakim

    Den verkar inte funka i Firefox, det blir bara en vit sida där. Bra tips på sida och spots i alla fall. Jag kommer att tillbringa de tre sista veckorna i Juli på Skaftö och planerar att ta med mig prylarna.

  • kele

    Medlem
    15 juni, 2009 vid 19:49

    Funkar för mig i Firefox. Man kommer först till en nästan helt vit sida med frågan om man vill driva sommarkiosk. Under frågebilden finns länk till hemsidan.

    /Kele

  • roding

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 06:50

    Jag kommer som sagt att vara i Toerseröd och den närmsta spoten där är tydligen Torgestad, är det någon som kan berätta lite mer om den spoten. Jag kommer nog inte tyvärr att kunna transportera mig särskilt långt bort så det är där som gäller.
    På hemsidan så står det att den funkar bäst i No-SSo, hur funkar den i andra riktningar typ Ssv-vsv? Funkar det att surfa där då eller blir det enbart byigt och jävligt?

  • wigren

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 10:54

    Hej
    Är nog sådär enligt min erfarenhet. Vid ostlig vind kan det funka bra men det blåser oftast varianter av väst.

    Inne i gullmarn inte så kul, men i brofjorden fiskebäcksvik tycker jag kan bli riktigt bra, och är värt transporten, om du nu kan lösa det. Är inte så långt med bil, ca 10 min från torgestad. Mycket finare vind där oxå, men se upp för oljebåtarna :).

  • rip

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 13:27

    Torgestad funkar även på V-SV men det blir lite byigt och choppigt. Vi som surfar i området väljer Fiskebäcksvik vid västliga vindar för att det är bättre och åker till Torgestad när det blåser ostliga vindar. I Fiskebäcksvik har vi även våran klubbstuga och sommartid brukar vi bli ett bra gäng här när det blåser på. Det går även att surfa från Lysekil på västliga vindar men båttrafiken under sommaren gör Gullmarn generellt mer choppigt.
    Kom ut till Fiskebäcksvik när det brallar i på väst så kan vi segla vågor!

  • _frippe_

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 13:56
    RIP;553624 wrote:
    Det går även att surfa från Lysekil på västliga vindar men båttrafiken under sommaren gör Gullmarn generellt mer choppigt.
    Kom ut till Fiskebäcksvik när det brallar i på väst så kan vi segla vågor!

    Om man håller till på Skaftö (Fiskebäckskil…?) är det ändå värt att åka över till Fiskebäcksvik för att surfa? Jag är inte alls hemma i dessa trakter och vet inte ens riktigt om det är Gullmarn som ligger utanför Skaftö… :smirk:

  • walle_gbg

    Medlem
    16 juni, 2009 vid 18:50

    Många bra tips. Det tackar man för.

    Nu har ju iofs proggen skruvats ner,men blåser det är det troligt att man förärar Fiskebäcksvik med ett besök eftersom man är i krokarna över midsommar.

  • hannesa

    Medlem
    17 juni, 2009 vid 10:35

    Bara det blåser är Torseröd i säg ett bra ställe. Finns asfalterad vändplan att parkera på och liten gräsmatta att rigga på. Sydväst är bästa riktningen. Brukar köra där ibland på sommaren. Inne i Uddevalla är det också bra.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf runt Lysekil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.