Senaste nytt Forums Vågsurfing Surf träning! Nästa steg för surf sverige<======<===<==<=<<<

  • Surf träning! Nästa steg för surf sverige<======<===<==<=<<<

    Publicerad av surftolive_livetosurf på 14 maj, 2008 vid 18:08

    Hejsan!
    jag är 17 år och älskar att surfa. Jag är en hyfsat ny nybörjare och vill utveklas som surfare!
    Detta är tyvärr väldigt svårt pågrund av de svenska våg förhållanden och att det är svårt att veta i fall man gör rätt eller fel. Så jag undrar i fall det finns någon surf träning i göteborgs/ varberg åmrådet? eller i Sverige över huvud taget?

    Och då menar jag inte en vanlig kurs var man går 5 timmar för att lära sig grunderna utan en lite seriösare träning var man tränar en eller flera gånger i månaden med en grupp och en tränare. Detta skulle va väldigt bra tror jag för att främja surfandet i Sverige. Då kanske de skulle vara lättare att få fram internationellt framgångsrika surfare och det skulle också bli fler utövare.
    Kommunerna skulle då få upp ögonen för surfing och satsa mer pengar på den. Då skulle det inte bli tal om att förstöra några vågor som i mölle, utan istället jobba för att det ska bli bättre fårhållanden.
    Jag tycker det är dags att ta nästa steg gör surf Sverige! Det är dags att visa att surfing i sverige inte är “surfar du i sverige???? de går väl inte!?”! Utan att surfing får sin rättmäsiga plats i idrottsverig och att inte alla komunens pengar går till “Torkelboda pojkar 98”
    En hyfsat seriös surfträning är ett litet steg påvägen, det skulle dra uppmärksamhet till surfing och verkligen ge en ofantligt stor hjälp till de som vill utveklas och vill kunna njuta mer av surfing(jag:cool2: bland annat)

    Jag hoppas att någon funderar på det här och kanske bestämmer sig att vara den som tar nästa steg i utveklingen.
    Vem vet, år 2080 kanske regerande WCT mästaren är från Sverige!!!!:wink:
    Tack till alla som tog sig tid att läsa detta och commentarer uppskatas!:wink: