Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf Uddevalla måndag eftermiddag

• Surf Uddevalla måndag eftermiddag

Publicerad av rip på 29 augusti, 2005 vid 07:55

Någon som vill hänga på?
    Jag jobbar och är på plats ca 17.30. Sunningen eller om det är bra trycka i 5.0/4.3 så tänkte jag prova Unda Camping där det blir fina vågor då.
    /Erik

ola_p svarade 19 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • tdk

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 08:10

Vad innebär fina vågor??? Värt att köra ifrån gbg?? Det ser ju betydligt bättre ut upp igenom än ner imot vbg… Klart, freestyle med 4,2 kan ju va kul med.. grin.gif grin.gif

• jesse

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 09:26

Hallå!
    Jag kommer att köra Sunningen eller Lindesnäs mellan 14 och 17. Ska på möte kl 18. Verkar vara bra drag nu! cool.gif

/ JESSE

• rip

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 10:44

Nä, alltså ”fina vågor” var ett relativt begrepp. Vi har ju inga vågförhållanden och inget shorebreak så det går ej att vågrida. Just vid Unda har vi en sandstrand där vågorna vrider in och blir bra branta och fin träff när det blåser på (>11-12m/s) från V-SV. Höjden är dock bara någon halvmeter men är det samtidigt bra trycka så går det att bränna på lite loopar.
    Kom gärna hit och surfa men var förberedd på freestylevatten.

• rip

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 10:45

Gött Jesse! Synd att jag är så sen ut på vattnet bara…

• tdk

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 11:07

Hur de häck hittar man dit då??? Kanske kanske, vi kommer upp.. Men får filura lite på det..

• rip

Medlem
    29 augusti, 2005 vid 13:51

Om du vill ha guidning kan du ringa mig. 0709-498894.
    16,4 på bron just nu…

• rip

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 05:25

Var det några ute i Uddevalla igår måndag?
    Jag seglade 18.30-20.00 vid Unda. Jag gick för säkerhets skull ut med 5.0 men det bara ökade så jag hade tokdrag i solnedgången. 4.3 hade lätt funkat. Det fina med Byfjorden är dock att man bara kan hålla in i småvågorna och sedan får man rejäla flyg när man faller av i hoppen. Naish Hybriden går otroligt lugnt i choppigt vatten, mycket lugnare än min gamla vågis, JP wave 255 -01.
    Det var en riktigt, riktigt skön dag!

• ola_p

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 09:26

Jag borde dragit upp igår… hade en riktigt usel dag..
    Men idag kan det ju bli bra 5.7, får se om det verkar hålla i sig, isåfall drar jag upp en stund vid 14 tiden.

• rip

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 10:24

Idag blir det tyvärr bara jobb för min del…

• ola_p

Medlem
    30 augusti, 2005 vid 15:55

Seglade på viken idag istället, bra första stunden men avtagande.. Fick iaf till en spock 540! Kändes ju inte helt fel, första 540 varianten bortsett från segelsnurr då, kändes ruggigt fint.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf Uddevalla måndag eftermiddag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.