Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf vecka 5?

  • argulander

    Medlem
    6 januari, 2010 vid 10:34
    Gnutten;594084 wrote:
    Var i El Tur under juni 2009. Riktigt skönt ställe! Bra plattvatten precis utanför hotellet (max 50m)… Mycket plats på vattnet, ganska få verkar upptäckt spotten. Sen vid bra vind kan man åka till en vågstrand (10min med bil). Var gubbhögt en dag under min vecka (resten blåste det inte tillräckligt), men det är helt onshore.

    Som sagt det händer inte mycket utanför surfet, men rejält avslappnande 🙂 Fanns en beachbar där man kunde ta en öl och känna lugnet efter dagen. Man kan gå in till närmaste byn (eller taxi), kan vara nöjet någon kväll. Folk är väldigt lugna och man behöver inte vara rädd för att bli påhoppad av försäljare som tex Hurgahda.

    Lite konstig i magen kan man nog bli. Men det är nära hem till toan 😉 När jag var där var det ingen som var allvarligt sjuk (så att det gick ut över surfet), men de flesta hade lite känningar tror jag.

    En sak som var tydlig här, vinden har inte alls samma tryck som hemma. Luften är torrare och har därför inte samma densitet som man är van vid. Om det känndes som tex 4.7 blev det till att ta ett 5.3 segel.

    Ska bli kul och se vad ni tycker om det.

    /Tobias

    Tack för info. Verkar ju bra, ska dock ta Dukural (vaccin mot Kolera och turistdiarré) innan vi åker.

    Klas

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surf vecka 5?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.