Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa en Volvo???

  • Surfa en Volvo???

    Publicerad av hardtop_66 på 18 november, 2001 vid 23:22

    Klar over at jag är lite off topic, men kan icke låta bli! Nogon andra som följer Volvo Ocean Race för tiden? Sörishavet med 30 knops surf med båt värkar maffigt. Värkar vara hyfsad vindgaranti också! Jag är helt addicted, och kollar uppdateringar varje 6. timme som en gal.
    Kolla mera på http://www.volvooceanrace.com/homepage.html

    Go djuice go!!

    Hardtop_66

    hardtop_66 svarade 22 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • calle

    Medlem
    19 november, 2001 vid 07:33

    Hej!
    Jo, jag följer oxå ganska slaviskt denna tävling. Är i dag lite irriterrad av SEB:s masttopsstrul. Tycker att det är lite klumpigt att samma grej kan gå sönder 4 ggr.
    Heja Sverige!!
    / Calle

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2001 vid 07:45

    Gurra är konung, S-E-B for life.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2001 vid 08:54

    alltså jag kan inte förstå vad assa håller på med, deras vägval hittills har ju varit rena katastrofen. för det första deras misstag på sträcka ett; efter rundningen av de sista öarna (vad de nu heter) så har det alltid varit förderl att söka sig söderut men tydligen inte för assa, de piper norrut, FRÅN fältet när de ligger med i toppen, och tappar mängder av distans, okej att de kanske hade en teori om att gå norrut men är det verkligen kl.okt att chansa bort en tätplacering i det läget? kändes nästan som att de inte trodde på sin egen speed…
    Och nu gör de samma sak på sträcka två, närmaste vägen till australien är rakt att segla så långt söderut som möjligt plus att det oftast blåser mer där och då lägger de sig nästan längst norrut av fältet (med undantag från SEB…). Sedan 89-90 racetr har det ju visat sig att det är söderut som gäller (stainlager, intrum och Swedish match körde ju på den stratewgin) och det visar ju sig stämma nu också då Djuice och News corp ligger längst sölderut och seglar fortast OCH har bäst VMG…
    Okej, väldigt lätt mig som sitter framför datorn att säga vad som e rätt men lite kul e det ju ibland att vara besserwisser…;)

    goa förhållanden med 20 meter och 7 meters vågor, schyssta surfar med 14 meter mellan topp och dal…

    /Emil

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 november, 2001 vid 09:56

    Du har helt rätt; besserwisser. skulle tro att ALLA på båtarna inklusive brudarna har bättre koll än dej!
    vad gäller väder o vind.
    regards respect~

  • Knatte

    Gäst
    20 november, 2001 vid 17:18

    Kul, att man inte är ensam att följa tävlingen. Extra kul när både Assa och SEB ligger i topp. SEB slog till med 33 knop nu under eftermiddagen. Då går det fort!!

  • royalbeastieboy

    Medlem
    20 november, 2001 vid 18:21

    OCH ett nytt 24h rekord!!! yiiiiiha!

  • hardtop_66

    Medlem
    20 november, 2001 vid 22:06

    Stemmer ikke helt det du skriver! Sakser fra VOR homepage: “In the last Race, Swedish Match and Innovation Kvaerner opted for the northerly route and ended up first and second into Fremantle.”
    Knut Frostad var i övrigt skipper på Innovation också!
    Go dragons!
    Hardtop_66

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa en Volvo???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.