Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa i ostligvind!

  • kris

    Medlem
    21 september, 1999 vid 11:45

    Tjolmesund mellan Hälsö och Öckerö. Seglade där i söndags + idag – riktigt bra faktiskt. Strax innan överfarten till Hälsö ligger Långesands industriområde, där finns en liten grusväg in till höger(vid en fotbollsplan). Man kör ned mot vattnet ca 50 meter och då finns en riktigt guppig liten gräsväg till höger. Kör ca 50 meter till och så är det bara att parkera på valfritt ställe, alldeles nära vattnet.
    Man kan också köra över till Hälsö och svänga höger bara ca 50 meter efter överfarten. Där finns en badplats med gräsyta, lite sand och faktiskt både vindskydd och torrdass.
    Med surfställe menar du windsurfing eller? Annars vet jag tyvärr inget..
    //Kris

  • pladask

    Medlem
    24 september, 1999 vid 12:11

    Jag var vid Hönö/Fotö i söndags. Ett tiotal surfare var ute och dom som körde längs ut använde 5m2 och mindre. Bra vind men många grund som stack upp lite varstans. Speciellt om man höll till nära bron.

  • kris

    Medlem
    24 september, 1999 vid 16:05

    Jag var också där och kollade en sväng, det såg ut som att man var tvungen att ta ordentligt med höjd för att komma upp till fritt vatten. Håller man sig nära bron så blir ju inte repan lång.. Nu seglade jag aldrig vid Fotö men jag tror att Tjolmesund är mer att rekommendera. Inga grund och lång sträcka över till Björkö.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa i ostligvind!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.