Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfa med linser?

  • Surfa med linser?

    Publicerad av anonym-anvandare på 20 mars, 2002 vid 08:49

    En ny fundering från en icke surfare. Hur funkar det att surfa med linser? Det verkar ju som om det är mycket dyka under vågor och för att inte tala om alla “tvättmaskiner” man kommer att rumla runt i. Eller är det så att alla surfare har full syn? Fast det kanske är bra om man har dålig syn och slipper se hur grunt det är eller hur nära man var någons huvud…

    anonym-anvandare svarade 22 år sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 mars, 2002 vid 10:34

    det går utmärkt att surfa med linser….

    däremot är det jobbigt när man får stänk….då kan linsen hoppa ut….

    än så länge har det inte varit ett hinder att blunda under vattenytan…förutom att du aldrig vet hur långt det är kvar till ytan

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 mars, 2002 vid 18:25

    Jag har varit med om en som tappade sina linser på lanza och sen så körde hon händerna genom vattnet och där var de…Sant faktiskt så om du tappar dem så är det ju bara till att försöka hitta dem…???

  • tomtenissen

    Medlem
    2 april, 2002 vid 13:52

    Jag har windsurfat med linser ett bra tag nu, och det funkar hur bra som helst…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 april, 2002 vid 21:47

    surfat länge med linser o de går utmärkt.
    Om man pratar med sin optiker kan man köpa linser som är speciellt gjorda för att klara vatten. Har något med designen och vättskemängden i dem att göra.

    // Andreas

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 april, 2002 vid 14:54

    I somras surfade jag också med linser, det ända jag upplevde som ett problem var när linserna började “Flyta”. Detta händer om man får små skvättar av vatten. Det räcker oftast att blinka till ett par gånger så löser det sig..
    //ses i sommar =)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfa med linser?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.