Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa utanför Mälarhöjden

  • Surfa utanför Mälarhöjden

    Publicerad av jps på 3 augusti, 2005 vid 14:18

    Misstänker att jag redan vet svaret på denna fråga men i alla fall…

    Kan man surfa utanför Mälarhöjden? Det vore trevligt eftersom jag bor där i krokarna med 50 meter till vattnet.

    anonym-anvandare svarade 18 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sportentusiast

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 15:55

    Mkt tveksam. Bor själv i Mälarhöjden och har vänner som seglar (vanlig båt). Vindarna har tydligen en tendens att snurra runt ikring Mhöjden…

    Vet däremot att folk surfat lite längre ner (Hägerstenshamnen) och det funkar tydligen. Antar att du känner till Sätrastrandsbadet. Där går det rätt ok vid väst om än lite byigt, och det är ju rätt nära.

  • jps

    Medlem
    3 augusti, 2005 vid 18:05

    Tack för svaret.

    Då får jag prova i Hhamnen eller Sätra då. Ska bara skaffa en utrustning till först eftersom jag lämnade den andra i sommarstugan…

  • jps

    Medlem
    9 september, 2005 vid 17:22

    Nu har jag testat och kan konstatera att det faktiskt går att surfa i Hägerstenshamnen. I alla fall om det blåser rejält fråm V-SV. Byigt som tusan och lite trångt men funkar gör det smile.gif

  • po525h

    Medlem
    9 september, 2005 vid 19:22

    Sätrabadet är fint. Lite byigt, men om man tar sig ut på fjärden är det ofta bra vindar. Brukar hålla till där pga lathet att ta sig längre bort..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    9 september, 2005 vid 19:53

    Fortsätt att vindsurfa utanför Mälarhöjden Jps eftersom du bor i närheten! Visst kan Sätrabadet vara mycket bra vid västlig vind, men lär dig att hantera vindarna utanför Mälarhöjden i stället. Duger de för ett gäng Laserseglare som kappseglar/tränar där, saå duger det nog för dig. Jag har vindsurfat Slagsta Marina – Drottningholm bl a.
    Låt brädorna synas i Stockholm!
    Per-Arne

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfa utanför Mälarhöjden

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.