Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfabstinens- köpa freestylefena

  • Surfabstinens- köpa freestylefena

    Publicerad av mangew på 27 februari, 2010 vid 14:35

    Nu känns det som det är dags för säsong det är ju snart mars…!!

    För att stilla hungern, måste jag nu köpa mig en ny fena till freestyle plankan.

    seglar idag med 16cm, 24cm och en avkapad 20cm fena. den lilla är för liten, den stora för mycket våg. Den avkapade är inte snabb.

    Är sugen på en MFC Freestyle 20cm (gärna den lätta :-)) eller Choco Starfish 20cm

    Någon som har några erfarenheter? Båda verkar ju bra?

    /Magnus

    poppo svarade 14 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • donpedro

    Medlem
    27 februari, 2010 vid 18:27

    Jag har kört med MFC ett tag nu och tycker den e övelägsen alla andra freestylefenor jag testat. Jag har en 18 cm till salu om du e intresserad.

  • mangew

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 14:54

    18cm är för kort för mig tror jag, den 16cm som du skickade med plankan (AHD:n) greppar ju fint o e snabb men shit va kort den är, nä en 20cm sådandär superlätt MFC blir det nog 🙂 och så är det ju rea på Surfers…

  • mrpop

    Medlem
    28 februari, 2010 vid 16:35

    Varför tror du Tonky Frans, Taty Frans, Kiri Thode, Gollito Estredo, Kevin Mevissen, Normen Günzlein och Steven Van Broeckhoven kör på Choco och inte MFC?

  • mangew

    Medlem
    1 mars, 2010 vid 05:38
    MrPop;599949 wrote:
    Varför tror du Tonky Frans, Taty Frans, Kiri Thode, Gollito Estredo, Kevin Mevissen, Normen Günzlein och Steven Van Broeckhoven kör på Choco och inte MFC?

    Pengar? 🙂 Jo det är just det som har gjort mig tveksam! Men jag är ingen av de du nämner och det kan finnas vissa saker med en fena som vi dödliga behöver och inte proffsen som alltid kör med 4.7, turkost vatten, badbrallor och midjedjupt.

    Men jag är bra sugen på att göra som bröderna Frans

  • dude

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 19:23
    donpedro;599866 wrote:
    Jag har kört med MFC ett tag nu och tycker den e övelägsen alla andra freestylefenor jag testat. Jag har en 18 cm till salu om du e intresserad.

    Vad är det som är skillnaden mellan Choco och MFC?

  • donpedro

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 20:29

    Olika märken något olika profil. Jag har själv inte kört chocon utan bara andra freestylefenor, säkerligen ett utmärkt alternativ också.

  • bicless

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 20:47

    Nån som testats selects freestylepjäs? Den har ju rätt annorlunda form jämfört med de ovan.
    http://www.select-hydrofoils.com/en/fins/pro-series/freestyle-pro/

  • mrpop

    Medlem
    2 mars, 2010 vid 22:03

    Choco Royal flush kommer i en ny shape 2010:

  • mangew

    Medlem
    3 mars, 2010 vid 14:31
    MrPop;600261 wrote:
    Choco Royal flush kommer i en ny shape 2010:

    När kommer den till en butik nära mig?

    /Magnus

  • poppo

    Medlem
    3 mars, 2010 vid 17:29
    MangeW;600347 wrote:
    När kommer den till en butik nära mig?

    /Magnus

    Ohana i Halmstad eller Surfbutiken i Sthlm säljer Choco Fins.

    Har själv bara testat Grip 22 (galet grepp för onshore-segling eller bara blasting) och Starfish 20 (liten och loose för freestylebrädan). Väntar på nya twix 14.5 till min Goya Twin 74…

    http://www.chocofins.info/

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfabstinens- köpa freestylefena

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.