Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfabstinensen för stor – behöver en fix

  • Surfabstinensen för stor – behöver en fix

    Publicerad av looselajf på 9 mars, 2016 vid 10:14

    Aloha!
    Om man jobbar dagtid i veckorna så krävs det rejäl tur med vinden för att scora vågor här i Svedala, så min surfabstinens har nu på senare tid nått nya nivåer. Är därför sugen på att åka till Norge/annat resmål över en weekend för att få mig en fix och stilla abstinensen så länge det inte finns surf här i Sverige. Problemet är att alla mina surfkompisar är bortresta/inte har råd eller på grund av andra anledningar inte vill åka med, så tänkte kolla här om det kanske finns någon med lika stor abstinens som jag som kanske skulle vilja haka på en sådan resa (eller om jag får haka på dig/er!)! Vore kul att slippa få åka själv och få dela lyckan med någon, “Happiness is only real when shared” heter det jue (förutom i en crowded lineup)! :smirk:

    Även om du inte vill följa med så får du gärna komma med tips på vart man skulle kunna åka, boende/resesätt osv. Just nu står siktet på Jæren om swellet linar upp då det finns direktflyg/inte tar särskilt lång tid att resa till Stavanger. Men som sagt, kom gärna med tips om du har en bättre idé! 🙂

    pma om du är sugen!

    /Nicke

    looselajf svarade 8 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mag

    Medlem
    10 mars, 2016 vid 18:38

    Flyg till Lissabon och ta dig med hyrbil till Algarve, hyrbil/buss till Ericeira eller Peniche.
    Sisårär 10 grader varmare än Norge, godare mat, vågsäkert och sannolikt inte mycket dyrare.

  • dendrite

    Medlem
    10 mars, 2016 vid 19:52

    Nån som vet något billigt bolag som flyger direkt till Lissabon?

    edit: Såg att TAP flyger ToR för omkring 3000kr

  • mag

    Medlem
    11 mars, 2016 vid 16:21

    Nej, jag flög TAP sist. Inga problem att ta med bräda i alla fall. Minns inte om jag ev betalade 50€ för ett paket med två brädor. Men det finns många surfcentrum som hyr ut.

  • looselajf

    Medlem
    14 mars, 2016 vid 14:10

    Tack för tipset, åker upp på listan av resmål! 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfabstinensen för stor – behöver en fix

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.