Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfaffärer i Sthlm

  • Surfaffärer i Sthlm

    Publicerad av carl-r på 3 november, 2009 vid 20:31

    Jag ska upp till Sthlm en sväng i morrn och tänkte höra om det finns några öppna surfbutiker i omgivningarna där jag är. Jag hittar så illa där så jag är jättetacksam för tips om vad som är inom rimliga avstånd.

    Jag kommer dels att vara inne i centrum inte långt från Åhlens, dels ute i Hagsätra och troligtvis även i Farsta en sväng.

    Jag tänkte klämma på lite bommar och testa skor.

    broderisak svarade 14 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • pipe69

    Medlem
    3 november, 2009 vid 20:37

    Kolla med Mattias på Surfzone.se (aka Bicless) – Det är bara ett stenkast från Hagsätra till honom.

    Ingo

  • bicless

    Medlem
    4 november, 2009 vid 08:31

    Vi (Surfspot.se) finns i sth.
    Vi har kontor /vauutlämning på åldermansvägen 6 i Huddinge (10km söder om city) och butik på valhallavägen (city/östermalm). På vintern är inte butiken på valhallavägen öppen på grund av att vi bara har sommarkontrakt men då kan man besöka åldermansvägen, Vi har fullt sortiment tillgängligt året runt. Jag jobbar heltid och sen har vi några deltidare så det går oftast att hjälpa till både vardagar , helger och kvällar.

    De surfförsäljare som finns i sth är

    Bromma skidsport (ca 10km väster om city). Dock kör de skidor på vintern men kan ha lite surfprylar kvar i butiken.

    Danderyd skidsport (norr om city, kanske 10km), Samma som ovan, fokus på skidor på vintern, tror inte de har skor nu men ej helt säker, sist jag kollade hade de lite bommar och master kvar.

    Beli Marin i Täby. Ca 15-20km norr om city. Även dessa går över till vintersport på vintern men vet ej hur långt de hunnit

    Surfbutiken i Åkersberga. ca 30-40 km norr om city. Lågsäsong som nu tror jag de har öppet efter överenskommelse.

    Surf Uniqe (vindsurfing.se) i Orminge, ca 20km öster om city. Tveksamt om det är öppet men maila och kolla.

    Det är alltså ingen dans på rosor att hitta grejer under lågsäsong även om det finns rätt många butiker sommartid.

    Mvh

    Mattias

  • dr-masse

    Medlem
    4 november, 2009 vid 08:33

    Skidsport har fortfarande en del surprylar framme (i alla fall i måndags), finns dessutom lätt tillgängligt om det skall testas skor och dräkt…

  • g_l

    Medlem
    4 november, 2009 vid 11:58

    En eloge till Bicless som radar upp alla surfbutiker, och inte bara gör reklam för sig själv. Hur många andra hade gjort likadant?

  • swingout

    Medlem
    4 november, 2009 vid 12:08
    G_L;586716 wrote:
    En eloge till Bicless som radar upp alla surfbutiker, och inte bara gör reklam för sig själv. Hur många andra hade gjort likadant?

    Vill gärna haka på här.
    Har alltid tyckt om att läsa Bicless inlägg. Låter som en väldigt trevlig och hjälpsam snubbe. Och det är nog den bästa reklamen man kan göra för sin shop!

  • grrrr

    Medlem
    4 november, 2009 vid 12:41

    Om det är skor du är ute efter finns det även på 6/5/4 och dePontes, surfbutiker, båda ligger på Södermalm.

    Om letar efter storlek 37-38 har jag ett par fina oanvända 7mm xcel hemma…

    /Erik.

  • booman

    Medlem
    4 november, 2009 vid 14:51
    Swingout;586721 wrote:
    Vill gärna haka på här.
    Låter som en väldigt trevlig och hjälpsam snubbe. Och det är nog den bästa reklamen man kan göra för sin shop!

    Kan bara intyga att så är fallet! Har fått enormt mycket hjälp av dem och bra service…
    De har alltid lyckats skaka fram vad jag än efterfrågat,(avseende surfprylar alltså) och snabba att svara på mail…
    Ingen “skugga” över andra shopar, men jag kan varmt rekommendera dem…

  • carl-r

    Medlem
    4 november, 2009 vid 22:45

    Tack för hjälpen alla!

    Blev ett par Ascan Extreme från Bicless. 🙂
    Tur att man kan få en pryl-fix iaf när det tryter med surfet.

  • booman

    Medlem
    5 november, 2009 vid 07:18
    Carl R;586873 wrote:
    Tack för hjälpen alla!

    Blev ett par Ascan Extreme från Bicless. 🙂
    Tur att man kan få en pryl-fix iaf när det tryter med surfet.

    Så sant, så sant!:grin: Fick själv ett nytt segel i förrgår. När jag testriggade kom det nåt vitt “pulver” på det, det var SNÖ! Så man hinner kanske inte ens testa det förrän isen lägger sig…:grin: Men, men, man har nåt att se fram emot i vår…:santa:

  • simpa

    Medlem
    6 november, 2009 vid 10:34
    G_L;586716 wrote:
    Hur många andra hade gjort likadant?

    Joachim Larsson till exempel.

  • broderisak

    Medlem
    6 november, 2009 vid 13:30
    G_L;586716 wrote:
    En eloge till Bicless som radar upp alla surfbutiker, och inte bara gör reklam för sig själv. Hur många andra hade gjort likadant?

    Håller med fullständigt. Snyggt gjort..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfaffärer i Sthlm

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.