Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfapp äntligen klar!

  • oscarlj

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 14:34
    jenselias;687352 wrote:
    Är det jobbigt att göra alternativ inloggning oberoende från f**king FB? Skulle åtminstone jag GILLA!

    Har valt facebook eftersom jag då inte behöver hålla reda på och lagra lösenord på ett säkert sätt. Kommer dock absolut att implementera alternativ till facebookregistrering i framtiden!

  • jenselias

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 15:03

    Bra! Då är jag benägen att köra betalversionen, så att det kommer snabbare.

    En sak är att jag kan ställa in vilka andra FB-användare som ska få se vad jag och appen gör, men att man inte kan styra hur och vad företaget FB gör med informationen är jävligt ohederligt. Om jag ska agera “råvara” och “produkt” så ska jag banne mig ha kontroll och skälig kompensation.

  • wibair

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 15:16

    Bra app! Hoppas observationsfunktionen blir levande.
    Appen hänger sig för mig om man trycker på ” hantera favoriter ” om man inte har lagt till några favoriter. Jag kör android 4.0 Samsung S2.

    Bra jobb!

  • oscarlj

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 15:25
    WibAir;687355 wrote:
    Bra app! Hoppas observationsfunktionen blir levande.
    Appen hänger sig för mig om man trycker på ” hantera favoriter ” om man inte har lagt till några favoriter. Jag kör android 4.0 Samsung S2.

    Bra jobb!

    Kul att du gillar den!
    Tack för infon, undersöker och fixar asap.

  • bicless

    Medlem
    1 maj, 2012 vid 17:24

    Mycket bra med en spot App. den skall testas.

  • Aquario

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 09:00
    oscarlj;687348 wrote:
    Tjena!

    Hittade ett problem mellan appen och facebook-inställningar. Har nu åtgärdat och det ska fungera!

    Varför kan man aldrig få slippa FaceBook någonstans?

  • svenne

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 09:04

    Oscar, har du inte en server bakom? Det är rätt enkelt fixat att bygga en inloggningstjänst med Spring Security.

  • wisco

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 09:16
    oscarlj;687241 wrote:
    Jag skrev tidigare ett inlägg om en spotguide jag utvecklade till iPhone och Android.
    Nu är den äntligen klar så alla som vill kan ladda hem den genom att söka på spotguide i respektive app store, eller gå in här:
    http://www.spotguideapp.com

    Den finns i 2 versioner, en gratis med lite reklam och en som kostar några kronor. Ni som vill stödja framtida utveckling får gärna välja betalvarianten.

    Hoppas att det finns några stycken som tycker detta kan vara ett bra verktyg för oss surfare.

    Verker inte vara kompatibel med min galaxy SII? Ska det vara så?

  • oscarlj

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 11:22
    Svenne;687405 wrote:
    Oscar, har du inte en server bakom? Det är rätt enkelt fixat att bygga en inloggningstjänst med Spring Security.

    Japp, jag har en server och i spring så det kommer snart. Jag jobbar som utvecklare för Android o iPhone. Backend är mest en hobbysyssla men jag lär mig det sakta men säkert 🙂

  • claes6

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 11:41

    Bra initiativ! Nedladdad och betald. Dessvärre är registreringssidan på FB på finska…? (Sitter på iPhone 3GS)

  • maglu

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 12:36

    Samma på xperia. Finsk Facebookregistrering
    Törs inte riktigt klicka på något där…

  • oscarlj

    Medlem
    2 maj, 2012 vid 13:37
    Maglu;687426 wrote:
    Samma på xperia. Finsk Facebookregistrering
    Törs inte riktigt klicka på något där…

    Hmm. låter mycket märkligt… Kanske är facebook som inte riktigt förstår varifrån man kommer. Ska undersöka vad det kan bero på.

  • dr-masse

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 07:38

    så länge det är FB inloggning kommer jag inte använda appen, superbra initiativ annars!

  • hakuna

    Medlem
    3 maj, 2012 vid 10:13

    Önskar mig den till wp7 också!

  • oscarlj

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 22:10

    Först och främst, TACK alla som har köpt appen, lagt in observationer, uppdaterat / lagt till spots!

    Superkul att det är så många som engagerat sig!

    Jag har precis gjort en uppdatering som gör det möjligt att kommentera och säga tack till observationer så uppdatera gärna på respektive app store. Min nästa plan är att få in ny registrering utan facebook och väderdata på varje spot. Hör gärna av er om ni önskar något annat.

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfapp äntligen klar!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.