Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfare i området

  • surfare i området

    Publicerad av jon-ass på 9 september, 2007 vid 11:38

    Funderar på att dra igång o surfa. Har surfa lite på somrarna de senaste åren hos vänner o bekantat o vill jag dra igång på ritigt nu. bor i uddevalla nu (kanske kommer flytta till falkenberg i jan08) så undrar om de finns några i trackten som man kan surfa med?…

    Ska köpa mig en bra vindsurfingspacket . Inte mer än 5.500 får den kosta.. vill ha bra tips på vad man kan köpa för en som har kommit upp o kan plana o svänga.. alla tips är välkomna ..

    Mvh . jonas johansson

    jon-ass svarade 16 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • simpa

    Medlem
    9 september, 2007 vid 11:41

    Då ställer jag en avgörande fråga, hur mycket väger du?
    Du bör titta på en freeridebräda, hur många liter beror på hur mycket du väger.

    Edit: stod det inte vindsurfingbräda nyss?

  • jon-ass

    Medlem
    9 september, 2007 vid 11:48

    ligger på 90

    ja de gjorde de kom på att jag behöver ett packet..(Tänkte för fort) Får bara ett begagnat för dom pengarna..

  • simpa

    Medlem
    9 september, 2007 vid 11:55

    @jon-ass 412962 wrote:

    ligger på 90

    ja de gjorde de kom på att jag behöver ett packet..(Tänkte för fort) Får bara ett begagnat för dom pengarna..

    Okej. Ska du flytta till Falkenberg så är en freeridebräda eller en superxbräda ett alternativ, om inte vågbräda. Kan du vattenstarta? Kan du inte vattenstarta så är en bräda någonstans uppemot 130 liter ett tips för dig som väger 90kg, då är brädan inte någon större “klump” för dig och du flyter på den. Så det beror lite på dig, vill du ha en mindre bräda som du måste vattenstarta på, eller vill du ha en större bräda som du flyter på?

    Ett första segel så är 6-7kvm en bra början, men det kanske du vet lite själv om och hur du känner i och med att du har vindsurfat till och från i några år. Det är svårt att få tag i billiga paket som passar just en själv så det är nästan bäst att hålla utkik efter en billig bräda och ett billigt komplett segel, eller om du köper i delar.

  • jon-ass

    Medlem
    9 september, 2007 vid 12:17

    Jag kan dock inte vattenstarta så en 130 liter tror passar mig bra.. vill ha en bräda där jag flyter på så jag lär mig mycket på den.. först..
    ( Ska testa o lägga upp några bilder .. kanske kan va till hjälp )
    75733_1186740452.jpg
    42487_1186740275.jpg
    20038_1186740402.jpg

    var de jag körde senast på.. tror de är en mistrol från 80- början av 90 talet…
    de gick bra med den.

  • jon-ass

    Medlem
    9 september, 2007 vid 12:26

    vill ha två segel som går i 8-10 m/s per s o ett som går vid 15-16 m/s.. vad skulle passa bra vad tror du ? två som man kan ha länge och kan va ute i de mesta.. skulle kanske passa mig
    är ca 190 lång

  • swe227

    Medlem
    9 september, 2007 vid 12:30

    I U-A surfas det vid Lindesnäs & Sunningen, och en blåsig dag hittar du garanterat uddevallas skönast surfkung Ingemar där!

  • alexasu

    Medlem
    9 september, 2007 vid 16:34

    @jon-ass 412971 wrote:

    vill ha två segel som går i 8-10 m/s per s o ett som går vid 15-16 m/s..g

    va ska du ha däremellan då?
    dina segel bör överlappa varandra i vindregister. ska du bara ha två segel å köra freeride med från och med 8 m/s kanske 6.7 å 5.7 hade passat bra.

  • jon-ass

    Medlem
    10 september, 2007 vid 19:32

    Jag kan inte så mycket.. de kanske är bättre?

    Tänkte på måste bädda mastfot alltid va av samma sort för att funka?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfare i området

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.