Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfare och jobb

  • Surfare och jobb

    Publicerad av davids på 26 oktober, 2009 vid 09:19

    Sitter sjukt uttråkad på “jobb” och gör, ptja, ingenting.. Det är väl ok eftersom vi verkar bo i ett vindlöst land för tillfället.. Men jag fundera på hur många av oss som faktiskt jobbar och vilka typ av jobb vi har.. Så fort det blåser verkar det ju som varje kitesurfare på något magiskt sätt är på stränderna och surfar, oberoende av vilken dag eller tid på dygnet det är..

    Intressant information kan tyckas (läs: har inget bättre för mig)

    Välj det bästa alternativet, eller flera. Åver end aot

    trumpeten svarade 14 år, 6 månader sedan 20 Medlemmar · 22 Svar
  • 22 Svar
  • yann

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:06

    Rörligt schema är nog att ta i men jag har viss möjlighet att styra upp så att jag kan komma ifrån tidigare när prognosen ser fin ut men nu på vintern blir det tufft när man måste lägga alla timmar på vattnet under kontorstid.

  • davids

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 10:10

    Ja på sommaren kan ju dem flesta smyga in nån timme eller 2 surf då dygnet har liite fler ljusa timmar.. Vintern är svårare, dessutom svårare att motivera sig 🙂

  • rydstrom

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:26

    Intressant är också att får reda på vad alla jobbar med?

    så vad fan jobbar ni med? vilka företag?

    Själv är jag till våren klar med studier till Energiingenjör vid Högskolan i Halmstad.

  • peer

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:33

    Energiiingejör? Jobbigt som tusan eller? =)

    Jag pluggar systemekonomi i Växjö. Finns inte en spot inom 10 mils radie. Dock ligger det ett par stora sjöar vid Växjö som jag tänkte att jag skulle prova någon gör för sakens skull!

  • bohm

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 11:44

    sovande jour är grejer… på natten kan man ju ändå inte surfa, så då kan man lika gärna ligga och sova med full lön… Jobbar ca 6-7 dagpass och 6-7 nattpass per månad.

  • milkman

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 12:49

    Synd att “… med rörigt schema” inte fanns, för där jobbar jag 🙂

  • neven

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 12:53

    “ekonomiskt oberoende och jobbar när och var man vill” hade ju inte varit helt fel

  • sanden89

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 17:27

    snickrar för ett företag i kungsbacka som heter U.Wallin snickeri & inredning. så jag vet hur man hanterar en bräda!

    och 9-5 va är det för tider. 06.30-16.00, inte mycket surf på vintern med andra ord

  • surfbasse

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 17:32

    murare + plattsättare
    och hemmakock

  • dane-insane

    Medlem
    26 oktober, 2009 vid 18:03

    Snickare, 07.00 – 16.00. Så nu får d bara bli på helgerna. Fast d verkar ju inte va nån vind ändå. Chansen att, om det kommer nån vind, å att den prickar in helgerna kanske inte e så stor, men ja hoppas som fan. Börjar få abstinens.

    GE MIG VIND, TACK

  • norrman

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 00:08

    Arbetslös! Ge mig ett jobb någon..

  • tobbekite

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 02:17

    Systemutvecklare. Ska helst vara på kontoret 9-16, men har fri flex förutsatt att det inte går ut över arbetet. Frihet under ansvar, väldigt skönt. Brukar inte vara uppbunden i möten mer än ett par timmar per vecka, så när det kommer fina surf-dagar är det i regel inga problem att komma ut 🙂
    men nu under hösten har det varit rehab av knät så surfet har varit obefintligt senaste 2-3 månaderna. Fyller på flexbanken inför nästa säsong 😉

  • skotten

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 07:46

    Manwhore, jobbar mest på kvällen.

  • luuddee

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 07:53
    skotten;585499 wrote:
    Manwhore, jobbar mest på kvällen.

    get of the fucking steffo and start work rainman

  • oharris

    Medlem
    27 oktober, 2009 vid 08:37

    Student = 10.00-10.30 två dagar i veckan = lite tid över till annat…

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfare och jobb

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.