Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfarkompis?

  • surfarkompis?

    Publicerad av beginnergirl på 17 juli, 2007 vid 16:40

    hej

    jag e tjej o har precis börjat med vindsurfing här i sthlm
    jag skulle gärna ha kontakt med andra som surfar
    för att lära mig mer, ha roligt…
    killar, tjejer spelar ingen roll
    vill bara ut och surfa i sommar

    surfar gärna på andra ställen också men har ingen egen bräda än
    så det måste vara någonstans där jag kan hyra grejer..

    ha det bra därute:)

    Kramar Johanna

    curly svarade 16 år, 9 månader sedan 16 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • svenne

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 18:11

    Var i Stockholm finns du?

    Akta dig för Surfslusken bara, han är ovanligt [äsch, jag censurerade mig själv, det kommer ändå bara att missförstås…].

  • kinetic

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 19:08

    Finns dessvärre inte så många bra/nybörjarvänliga ställen i Sthlms-trakten, o ännu färre där du kan hyra/låna bräda. Men är du bilburen så är ett förslag Fituna, dock inte speciellt nybörjarvänligt o det krävs att någon kan låna dig grejer. Våtdräkt bör du nog skaffa en egen:-). Annars är Haga Park ett bra ställe, långgrunt o surfcentra på stranden, men då krävs det att du antingen har bil eller kan åka me någon men sånt brukar ofta ge sig

  • rasmus_w

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 20:32

    Mysigaste stället i Stockholm är väl Näsbypark, men det funkar inte på så himla många vindriktningar.

    Jag håller med föregående talare om att det bästa du kan göra är att åka till Haga Park på Öland så ofta du kan, det finns nog inget nybörjarvänligare ställe i landet. Dessutom duger det för en massa elitseglare med så du lär inte bli “för bra” för Haga i brådrasket. 🙂

  • gustaf78

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 21:27

    dom hyr ut i rålis häng lite där. eller så kan du gå med i tyresö wc . twc.se tror jag

  • frippe75

    Medlem
    17 juli, 2007 vid 22:02

    @gustaf78 398017 wrote:

    dom hyr ut i rålis häng lite där. eller så kan du gå med i tyresö wc . twc.se tror jag

    Ett annat förslag är faktiskt torö på nordväst i kärringviken. Lärde mig beachstart samt vattenstart där… Inte jättelånggrunt men ganska….

    Kanske Dalarö.schweizerbadet tror jag det heter… LÅNGGRUNT!!! tror det ska blåsa ostligt för att bli pålandsvind så u inte blåser ut i farleden…

  • ubaten

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 03:11

    vad är det för fel på erstaviken saltsjöbaden då . på surfcentret så finns det utrustning från exocet och challanger årets mod samt ruskigt trevligt folk gammalt och ungt av båda könen . kolla in på http://www.swk.se så finns det färd beskrivning det tar ca 30 minuter från slussen med saltsjöbanan till erstaviksbadet station sedan 10 min promenad .imorgon onsdag så finns undertecknad där med familj så kom med i gemenskapen

  • davo

    Medlem
    18 juli, 2007 vid 06:44

    Flytta till västkusten.

  • Oregistrerad

    Gäst
    18 juli, 2007 vid 07:14

    På Erstaviksbadets surfcenter i Saltsjöbaden kan du hyra utrustning och få sällskap när du surfar:

    http://www.vindsurfingskola.se

  • Oregistrerad

    Gäst
    19 juli, 2007 vid 18:05

    Tack alla som svarade!

    många bra tips av trevliga surfare!

    ska kanske prova saltsjöbaden eller TWC till att börja med

    kunde kryssa lite idag, by the wave!

    Ha det skönt!

  • surfslusken

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 00:55

    @Davo 398071 wrote:

    Flytta till västkusten.

    Eller så kan du flytta hem till mej i Varberg, Apelviken e perfekt o lära sej i. 😉

  • surfslusken

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 00:57

    @frippe75 398026 wrote:

    Ett annat förslag är faktiskt torö på nordväst i kärringviken. Lärde mig beachstart samt vattenstart där… Inte jättelånggrunt men ganska….

    Kanske Dalarö.schweizerbadet tror jag det heter… LÅNGGRUNT!!! tror det ska blåsa ostligt för att bli pålandsvind så u inte blåser ut i farleden…

    Va du snackar skit Frippe! Du kan ju varken beach eller vattenstarta, knappt så du vet hur man startar bilen!

  • mickee

    Medlem
    28 juli, 2007 vid 06:47

    @gustaf78 398017 wrote:

    dom hyr ut i rålis häng lite där. eller så kan du gå med i tyresö wc . twc.se tror jag

    I Tyresö Windsurfingklubb (ca 2,5 mil från byn Stockholm) kan du som medlem i år fritt låna utrustning och använda vid vår klubbtomt (Utom personlig utrustning, tex våtdräkt). En solig helgdag finns det oftast alltid någon där som kan hjälpa till med riggning tips etc.

    Mer info i vårt forum…
    http://twc.nu/index.php?option=com_smf&Itemid=37&board=4.0

    http://www.twc.nu

  • farbror_j

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 14:54

    @MickeE 400811 wrote:

    I Tyresö Windsurfingklubb (ca 2,5 mil från byn Stockholm) kan du som medlem i år fritt låna utrustning och använda vid vår klubbtomt (Utom personlig utrustning, tex våtdräkt). En solig helgdag finns det oftast alltid någon där som kan hjälpa till med riggning tips etc.

    Mer info i vårt forum…
    http://twc.nu/index.php?option=com_smf&Itemid=37&board=4.0

    http://www.twc.nu

    Jag kan varmt rekommendera TWC. Innan jag flyttade var jag där ibland och tyckte det var en mycket trivsam, icke-macho, atmosfär med duktiga seglare. Enda dilemmat var de stenhögar som ligger en bit ut, under vattnet… Stenhögarna hjälpte mig att bli precisare i navigeringen 😉 . Våtdräkt som funkar sommratid kan du köpa riktigt billigt på t.ex. Rusta eller liknande – kolla deras hemsidor om de har något. Skall dräkten funka också när det börjar blåsa (d.v.s. när det blir kallt i vattnet) så måste du köpa en bra dräkt.

    Lycka till och välkommen till den näst roligaste av alla sporter (forspaddling slår allt, men är t.o.m svårare att få till än surfing när man bor i denna del av Sverige)!
    //Jörgen

  • curly

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 17:43

    Jag har också nyligen börjat vindsurfa och kan rekommendera Erstaviken om man inte har egen utrustning. Jag är helt biten i sporten och ska snart köpa egna prylar, tjohoo!!

    Jag lär gärna känna fler vindsurfare i Stockholm, ju fler man kan sticka ut med desto roligare! Johanna, jag sticker gärna med till Erstaviken nästa gång det blåser:)

    /Helena

  • tsss

    Medlem
    29 juli, 2007 vid 20:33

    @Farbror_J 401128 wrote:

    Jag kan varmt rekommendera TWC. Innan jag flyttade var jag där ibland och tyckte det var en mycket trivsam, icke-macho, atmosfär med duktiga seglare. Enda dilemmat var de stenhögar som ligger en bit ut, under vattnet… Stenhögarna hjälpte mig att bli precisare i navigeringen 😉 . Våtdräkt som funkar sommratid kan du köpa riktigt billigt på t.ex. Rusta eller liknande – kolla deras hemsidor om de har något. Skall dräkten funka också när det börjar blåsa (d.v.s. när det blir kallt i vattnet) så måste du köpa en bra dräkt.

    Lycka till och välkommen till den näst roligaste av alla sporter (forspaddling slår allt, men är t.o.m svårare att få till än surfing när man bor i denna del av Sverige)!
    //Jörgen

    Stenarna vid TWCs strand är inte så knepiga längre. Den största syns normalt, och två andra är utmärkta med flytmärken. Det var värre för 4-5 år sedan, innan vi fick hjälp att röja bort några som låg mitt ivägen.
    Men prata gärna med någon “local” innan ni sticker ut på Erstan. Väl ute på vattnet så finns det inga grund i Erstaviken mellan Solsidan och Tyresö Strand. (Dock österut mot Älgö får man se upp, men dit är ju en bit)

    Tomass

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfarkompis?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.