Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfberoende

  • Surfberoende

    Publicerad av solman på 31 maj, 2011 vid 15:03

    Fy f_n! vad det är jobbigt när man aldrig kommer loss.
    Sitter och jobbar samtidigt som vinden sliter i träden utanför.
    Har inte hunnit ut på vattnet en enda gång i år.
    Jobb och familj tar all tid för tillfället.

    Så, nu känns det lite bättre när man har gnällt av sig.

    gnaraloo-station svarade 12 år, 11 månader sedan 12 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • ola-h

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 16:11

    Man måste planera lite. Planera in windsurfingfria perioder för att lämna tid till jobb och familj. Tyvärr spricker ju ofta planerna på grund av faktorer utanför ens egen kontroll, som väder mm.

  • goose

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 18:22

    Du är inte ensam, samma problem här. Enbart en sketen timme klockan 05:00 på morgonen, platt vatten, halvkass vind…orkar inte hetsa upp mig längre.

  • dude

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 19:07

    Ja .) Det känns jobbigt den här helgen, eftersom man hoppats. 🙂

  • sea_surf

    Medlem
    31 maj, 2011 vid 20:09

    Det lugnar ner sig efter en tio-femton år är min erfarenhet. Fast fortfarande så är det bäst av allt som finns när det blir en bra dag med vind och schyssta vågor.
    /Christer O

  • creative

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 08:25

    Va då lugna ner sig….
    Jag har surfat sen 1986 och blir fortfarande stissig så fort det blåser. Framför allt irriterad och stressad när det blåser och jobbet är i vägen. Kämpa på.

  • mexi_

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 08:42

    Samma här. Har lagt en massa tid på att optimera allt, packning, väskor, riggning, kan vara på vattnet inom en halvtimme från det att jag bestämt mig. Har hjälpt mig att komma ut så fort lucka finnes….men trots det så har jag haft en hel del otroligt frustrerande dagar på jobbet när träden ligger ner utanför fönstret. Tror aldrig att det kommer att lugna sig för mig, inte ens när jag rent fysiskt inte kan fortsätta……

  • pure

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 08:50

    Om det blåser och jag har tid och surfa så känner jag mig stressad ända tills jag står i vattnet eftersom jag vill komma ut innan vinden avtar.

    Har till och med haft en mardröm en gång att det blåste bra och alla vara på vattnet och jag höll på att rigga upp. Men av nån anledning så tog det extremt lång tid och jag kom inte frammåt med riggningen så paniken att vinden skulle ta slut innan jag kom ut på vattnet blev total. Jag vet inte hur det slutade i drömmen eftersom jag vaknade men det blev ingen surf i den drömmen.

  • musmagneten

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 08:56

    Haha… Igenkänningen är total!! Har drömt liknande drömmar. Man kommer liksom aldrig ut på vattnet… Det är glömda mastförlängare mm som man måste hem och hämta samtidigt som det är fantastiska förhållanden och alla är ute på vattnet. Det slutar ALLTID med att man vaknar utan att ens riggat sin utrustning.

  • gnaraloo-station

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 14:31

    Har lyckats vara ute 10 ggr i år varav en gång med för lite vind. Mest kört 6.7 samt några gånger med 5.0. Är ganska nöjd med det med tanke på familj och jobb.

    I år har jag börjar med att notera varje surf i en anteckningsbok efteråt.
    Jag skriver ner hur mycket vind det var enligt prognosen (DMI) samt hur det
    verkligen blev, alltså vilket segel jag körde med. Tanken är att kunna
    se vid årets slut vad man mest behöver. För mina 75kg så lutar
    det än så länge åt 6.7 och 5.0.

    Har även testriggat hemma en del i trädgården så att man vet precis
    hur prylarna ska vara trimmade när det väl blåser. Då vill man ju inte
    stå och prova hit och dit utan bara ut på vattnet.

    Ha det gott

  • gregerkj

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 19:14

    Tyvärr harmoniserar inte våran hobby med arbete och familj. Enda lediga tiden för mej är oftast lördag och söndag morgon och varför blåser det nästan aldrig då? Bara vind på arbetsdagar och måste dagar med familjen känns det som.

  • cajan

    Medlem
    1 juni, 2011 vid 22:01

    Haj po di 🙂

    Har efter många år, lärt mig att unna mig den tiden.
    Kanske inte en hel dag, men en timme eller tre.
    Jag har märkt att jag jobbar mer effektivt efter att vilat hjärnan från klydd o ellände. Efter en tur på vattnet mår man bättre och är trevligare till sina medmäniskor, ser problemlösningar ur andra vinklar.

    Har varit egenföretagare i snart nio år och “jobbar” sju dar i veckan.

    Surfs up

  • gnaraloo-station

    Medlem
    2 juni, 2011 vid 06:30

    Jag brukar köra med följande argument för min fru.

    * Men jag spelar ju inte Golf som grannen gör, det tar ju hela dagar i anspråk.
    * Jag sitter inte framför TV:n och följer engelsk fotboll hela lördagarna
    * Man går ner i vikt av att surfa

    🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfberoende

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.