Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen surfbil, volvo 245??

  • surfbil, volvo 245??

    Publicerad av marra på 14 november, 2003 vid 11:38

    tjena!
    funderar på att köpa en 245 i stället för min 244 där jag är tvungen att ha brädorna på takräcke. men jag måste fråga… om man tar veck hela baksätet i 245an, får då brädorna plats där bak?
    tänkte sälja min 270bräda och köpa en 250, så då kanske? eller??

    inte lönt att jag byter bil om brädorna ändå inte får plats… :/

    tackhej

    surfen svarade 20 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • karapp

    Medlem
    14 november, 2003 vid 11:47

    Vet inte hur det är med 240 men i volvo v70 får jag in min Jp Freestyle/wave 98 (256 lång tror jag) utan att behöva fälla pasagerar stolen fram, nosen sticker dock fram lite mellan stolarna. Å 240 ska väl inte vara mindre innuti än v70, du får väl skaffa 740 annars. Men det är väl bara å ta med måttband när du ska kolla bil…

    Annars kan du spara baksätet bakom förarstolen och ta bort passagerar sätet så blir det inga problem. Då får du till och med in 256 cm bräda i en 206 pegga!!!

  • patrikol

    Medlem
    14 november, 2003 vid 12:15

    Kan tänka mig att just ombyttandet till våtdräkt är något besvärligare i en så liten bil. Surfbuss typ multivan eller liknande är det som är bäst. Kan dessutom sitta vid bord och stolar och invänta vädret om det behövs. Tror det blir svårt i en Volvo. smile.gif

  • styret

    Medlem
    14 november, 2003 vid 12:45

    hårda grabbar byter såklart om utomhus. lite friskluft har ingen dött av.

    Klart du får in brädan. osäker på hur många pasagerare du får in men du får ju emd dej brädan iallafall.

    jag fick in min 266:a i vår lilla astrakombi (som nu är i bilhimmeln, tacka fan för det) fällde inte baksätet utan la den ovanpå ryggstödet uppochner.

  • patrikol

    Medlem
    14 november, 2003 vid 12:48

    Gammal cyklist eller? cool.gif

  • fraddan

    Medlem
    14 november, 2003 vid 17:41

    245:an är ju största kombin i volvofamiljen tro det eller ej.

  • marra

    Medlem
    14 november, 2003 vid 19:20

    tack för tipsen.

    jag ska mäta lite först, men om det är så att brädorna går in, så sliter vi ut baksätet. saken är den att jag bara behöver framsätena, för vi ska bara vara två personer som åker, och 3 brädor ska få plats, och 6 segel, och två stora stora packningar…

    nu undrar ni kanske vad som är i görningen?

    jo, vi ska bila ner till GC i vinter! har kollat färjor och räknat ut resväg. så jag får skriva in här om jag kommer levande ur helvetet… grin.gif
    ses på vattnet! (i Afrika)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 november, 2003 vid 06:48

    Varför skall du slita ut baksätet? det går att fälla vet du! Jag och polarn brukade åka i hans 245 till surfet. 2 kompletta utrustningar innen i bilen, trångt men det funkar!

    Skulle jag åka till Afrika så skulle jag INTE göra det i en 245:a. Skulle hellre kosta på mig något lite dyrare och bättre. Undrar hur det ser ut med reservdelar längre ner på kontinenten till en gammal 245a?

  • surfen

    Medlem
    28 november, 2003 vid 09:21

    Så här lastar jag min bil! Åker jag på semester så trycker jag in 2st segel till och 1st vågis + 1 bomm och ändå får jag plats med en passagerare bakom mig.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen surfbil, volvo 245??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.