Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbrädesfabrik, Cobra, gör Thailands första sportbil

  • Surfbrädesfabrik, Cobra, gör Thailands första sportbil

    Publicerad av rrd på 9 maj, 2006 vid 14:45

    Surfbrädesfabrik gör Thailands första sportbil

    Björn Bergman – 2006-05-09
    Thailands första inhemska sportbil är ett faktum. Den heter Cobra Arbitrage GT och byggs till stor del i kolfiber av en tillverkare som är mest känd som producent av surfbrädor och plastdetaljer för båt- och sportindustrin.

    Den första thailändska sportbilen heter Cobra Arbitrage GT.

    Den nya thailändska bilen är en extrem sportmodell, som ska säljas i en begränsad upplaga på 350 exemplar med början 2008. Den väger bara 900 kg och drivs av en V6-motor från Volkswagen (Golf R32) som ger 240 hästkrafter. Motorn ska även erbjudas med turbo respektive dubbelturbo, den senare med effekten 550 hästkrafter och 786 Nm vridmoment… Växellådan är en sexstegad dubbelkopplingslåda, även den från Volkswagen.
    Cobra riktar mest in sig på köpare i USA. Toppversionen beräknas kosta 90.000 euro.

    Toppversionen av denna extrema sportbil kostar runt 90.000 euro.

    Källa: Auto Motor & Sport

    Kul info som visar att man har kommit långt i vår bransch. En Cobrabil någon?

    //RRD/Magnus

    Oregistrerad svarade 18 år sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • dr-masse

    Medlem
    9 maj, 2006 vid 15:00

    Och här är det upplagt för att fråga var luftskruven sitter, om det är US-box på den och om man lagar småsmällar med Dr Ding?

    Men nej, inte jag inte.

  • kesse

    Medlem
    9 maj, 2006 vid 15:35

    En st beställd

  • svenne

    Medlem
    9 maj, 2006 vid 15:46

    Men fy hel**te vad frän!

  • diil

    Medlem
    10 maj, 2006 vid 05:33

    Uffe på CLS ska bygga en åt mig. /D

  • surfslusken

    Medlem
    10 maj, 2006 vid 08:29
    Diil wrote:
    Uffe på CLS ska bygga en åt mig. /D

    Ja va nere o kolla me Uffe, han hade en massa o göra. Men visst skulle han kunna snickra ihop en sån, så fort han får tag i en som han kan måtta av. Men hans version blir me lite vassare kanter och i neongult (hade visst “nåra” liter sån färg kvar från säsongen 86-87). Och så levererar han givetvis bara bilen med sin egna superlätta powerbox.

    Så ställ er i kön! ;)))

  • Oregistrerad

    Gäst
    10 maj, 2006 vid 09:06
    surfslusken wrote:
    Diil wrote:
    Uffe på CLS ska bygga en åt mig. /D

    Ja va nere o kolla me Uffe, han hade en massa o göra. Men visst skulle han kunna snickra ihop en sån, så fort han får tag i en som han kan måtta av. Men hans version blir me lite vassare kanter och i neongult (hade visst “nåra” liter sån färg kvar från säsongen 86-87). Och så levererar han givetvis bara bilen med sin egna superlätta powerbox.

    Så ställ er i kön! ;)))

    UFFE kan man ALLTID lita på!
    /Frippe75

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbrädesfabrik, Cobra, gör Thailands första sportbil

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.