Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen surfbussbygge obejekt från blocket.

  • fenan

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 16:40

    ruskit nice! frågan är bara om man vågar köpa en gammal vw-buss, är inte speciellt van att mecka själv så det e ingen hit om den brakar samman på e4an…

    finns det någon som har en typ2 här på konfen eller?

  • patrikol

    Medlem
    20 mars, 2005 vid 18:16

    Kolla avgasystemet så att det är ok svindyrt att byta allmänt kännt som ormboet.

  • Johan!!

    Gäst
    21 mars, 2005 vid 18:27

    Jag måste få plussa lite på T2an här…

    Jag äger själv en T2 och är ruskigt nöjd med den. Den bilen fick jag gratis och trots att jag aldrig meckat tidigare och alla avrådde mig från att ta den så fick jag iordning den och är inne på min 3e sesong med bilen.

    Visst är det en gammal bil och den går sönder lite då och då men denna bil är endå en optimal surfbuss:
    1. Man lägger utan problem in blöta brädor och våtdräckter i bilen. Den e ju så jävla rostig ändå plus att den har inget egentligt värde. Lite skrapmärken från master och brädor gör ingenting heller.
    2. Miljövänligt ooo.gif Jo, faktiskt. Jag tar bussen när jag ska vindsurfa eller måste ha en bil att frakta saker i. Annars åker jag kommunalt. Skulle jag använda den dagligen skulle den ändå braka ihop. Dessutom har jag alltid en bil färdigpackad och klar.
    3. Hög markfrigång. Steniga grusvägar är verkligen inget problem. Dessutom tar den sig fram förvånandsvärt bra eftersom vikten ligger på bakhjulen. Att skrapa i grenar och dunka brädan i bilen gör ingenting.
    4. Ekonomin, oavsett vad många säger här på konfen så är bilen ruskigt billig. Är den över 30 år så är det ingen skatt, och du behöver bara besiktia den vartannat år. Eftersom motorstyrkan är så patetisk (min buss har 50 hästar) så är försäkringen billig. Jag betal 800kr/år hos trygg-hansa. Du kan enkelt hitta en gratis reservdelsbuss att plocka ifrån. Annars finns det skrotar men de kostar ju lite. Den drar inte alls så farligt mycket bensin heller.
    5. Känslan… den e så go. Jag trodde först den skulle vara svårkörd och tråkig men det e den inte alls.

    Men framförallt får man pengar att lägga på viktigare saker…

    Håller ni mä?

  • patrikol

    Medlem
    21 mars, 2005 vid 18:54

    Låter skitbra man kanske skall leta efter en gammal buss istället för en nyare!

  • kitemaster

    Medlem
    3 april, 2005 vid 20:39

    Jag har en -72a Baywindow. Funkar klockrent som surfbuss och jag håller på att inreda den med bostadsinredning för tillfället. Lite rost kan finnas, men man blir lätt kär i bussen så några sena vårkvällar med en polare, några öl och en svets ser man bara som livsnjutning! Dessutom får man grymt med “street-cred” om man har en oldschoolbuss.

  • kitemaster

    Medlem
    3 april, 2005 vid 20:40

    en bild till, med nya hjul och påbörjad urrivning av existerande inredning…

  • kitemaster

    Medlem
    3 april, 2005 vid 20:45

    …tilläggas bör, att jag inte kunde ett smack om motorer eller meck innan jag köpte “Doris”, men nu har jag blivit ganska duktig. Gamla bilar är grymt lätta att lära sig på och dessutom går allt att reparera med lite tuggumi och ståltråd.

    PS: Sorry att bilden blev så stor…

  • ove226

    Medlem
    3 april, 2005 vid 20:47

    haha klockrent med merca märken på hjulsidorna..haha..
    typ 2orna är såååå härliga…man vill ju bara äta upp dom

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen surfbussbygge obejekt från blocket.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.