Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbutik i Göteborg?

  • Surfbutik i Göteborg?

    Publicerad av gammelsurfen_ på 24 januari, 2007 vid 17:33

    Tjaaa allesammans. Är det jag som är sjukt dålig på att leta upp affärer eller finns det ingen specialliserad vindsurfing/kiteaffär i göteborg?

    Vore tacksam om folk skickar länkar eller adresser till affärerna om någon vet!

    snaffe svarade 17 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 32 Svar
  • 32 Svar
  • jomensaatt

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 17:44
  • zo0

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 17:46

    valén affären e väll wsurf också eller?

  • gammelsurfen_

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 19:06

    tackar! 🙂 rea och grejer ju! Gillar vi.

    simma lungt.

  • danneman

    Medlem
    24 januari, 2007 vid 22:52

    Gunsail.se i storahöga nån mil söder om stenungsund

  • mag

    Medlem
    25 januari, 2007 vid 12:16

    Udéns Sport på sommaren får du inte glömma!
    /Magnus

  • surferboy

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 20:09

    Den 23/3 öppnar Stadium sin nya jättebutik i Sisjön där de kommer ladda hårt med windsurfing och kitesurfing. De kommer ha en stor surfavdelning med massor av prylar.

  • jester

    Medlem
    26 januari, 2007 vid 21:17

    Kul!

    Gött att vanliga dödliga får se att sporten lever. Bra jobbat!

  • gammelsurfen_

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 10:20

    Ingen som vet vad frakten skulle kunna kosta för en mast och en bom, runda slängar?

  • beachpojken

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 10:26

    @Surferboy 362152 wrote:

    Den 23/3 öppnar Stadium sin nya jättebutik i Sisjön där de kommer ladda hårt med windsurfing och kitesurfing. De kommer ha en stor surfavdelning med massor av prylar.

    Det stämmer. Butiken kommer att bli något utöver de vanliga stadiumbutikerna. Det blir mig ni kommer att träffa på stadiums Wind- och Kitesurfingavdelning.

    Med tre år som instruktör och ansvarig på walléns surfcenter så har jag samlat på mig mängder med bra kunskaper genom åren.
    Inte bara om hur man ger en total surfnybörjare den bästa starten på surfkarriären utan även om materialet och vad som verkligen funkar.

    Det kommer att finnas något för alla där. Kom in när surfpremiären för stadium närmar sig. Oavsett om ni bara vill klämma på de senaste wind och kite grejerna, eller helt enkelt bara vill fylla ut lunchen med surfsnack så är alla grymmt välkommna.

    Hoppas på en riktigt blåsig sommar.
    //Peter

  • Knatte

    Gäst
    28 januari, 2007 vid 10:53

    @Beachpojken 362290 wrote:

    Det stämmer. Butiken kommer att bli något utöver de vanliga stadiumbutikerna. Det blir mig ni kommer att träffa på stadiums Wind- och Kitesurfingavdelning.

    Med tre år som instruktör och ansvarig på walléns surfcenter så har jag samlat på mig mängder med bra kunskaper genom åren.
    Inte bara om hur man ger en total surfnybörjare den bästa starten på surfkarriären utan även om materialet och vad som verkligen funkar.

    Det kommer att finnas något för alla där. Kom in när surfpremiären för stadium närmar sig. Oavsett om ni bara vill klämma på de senaste wind och kite grejerna, eller helt enkelt bara vill fylla ut lunchen med surfsnack så är alla grymmt välkommna.

    Hoppas på en riktigt blåsig sommar.
    //Peter

    Har jag rätt i mina funderingar, att ni kommer sälja Wallens sortiment då ?
    F2, Bic; North mm. :laugh:

  • beachpojken

    Medlem
    28 januari, 2007 vid 13:40

    Ja det stämmer!

  • rooster

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 13:54

    då kanske varuhusmodellen och det stora utbudet kommer att få ner priserna också, ngt som kanske inte varit Walléns signum innan…

  • surferboy

    Medlem
    29 januari, 2007 vid 19:32

    Vår prisbild styrs helt av våra leverantörer. Sedan att vi saknat lågprisalternativ i vår varumärkesportfölj är en annan femma. Men med BIC så har vi prylar för alla plånböcker. Stadium har dock valt att satsa på North-Sails, F2 och North Kiteboarding efter att granskat marknaden noga. Och jag tror inte att de gick efter vad som var billigast…

  • rasmus_w

    Medlem
    30 januari, 2007 vid 13:12

    @Surferboy 362540 wrote:

    Vår prisbild styrs helt av våra leverantörer. Sedan att vi saknat lågprisalternativ i vår varumärkesportfölj är en annan femma. Men med BIC så har vi prylar för alla plånböcker. Stadium har dock valt att satsa på North-Sails, F2 och North Kiteboarding efter att granskat marknaden noga. Och jag tror inte att de gick efter vad som var billigast…

    Det är ju inte ens alltid vettigt att köra det billigaste jämt. Det räcker med att tänka tanken att öppna en butik nånstans vid Karlaplan. Frågan är väl ens om man skulle bry sig om att marknadsföra F2:s och Norths budgetprodukter eller om det räcker med de modeller som innehåller kopiöst med kol…

  • yann

    Medlem
    31 januari, 2007 vid 10:29

    @Rooster 362458 wrote:

    då kanske varuhusmodellen och det stora utbudet kommer att få ner priserna också, ngt som kanske inte varit Walléns signum innan…

    …eller kommer varuhusmodellen att medföra att det blir fler kooks på vattnet? Kommer Stadium att ta sitt ansvar att inte sälja kiteprylar till vem som helst?

    Jag ser en risk i att kreti å pleti kommer in och köper en kite av någon timanställd på skoavdelningen eftersom Beachpojken inte är där just då. Riggar/launchar/handhar den fel och skadar sig själv eller ännu värre, någon annan!

    Kommer det att finnas något krav på kursintyg eller förkunskaper?

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbutik i Göteborg?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.