Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbutik-javisst-men….

  • Surfbutik-javisst-men….

    Publicerad av anonym-anvandare på 31 januari, 2000 vid 15:46

    Min personliga åsikt är att T12 i Gbg inte har tillräckligt med konkurrans, det verkar som om ingen i branschen i göteborg vill stöta sig med varandra. En utomstående skulle etablera sig i Gbg för att skapa lite konkurrans miljö!
    /Stojjan

    kris svarade 24 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • nemo

    Medlem
    31 januari, 2000 vid 18:04

    Är det priserna du gnäller om? Eller vill du bara tjata för tjatandets skull?
    Var glad att det finns folk som säljer surfprylar, och som kan det de snackar om. Personligen tycker jag inte konkurransen är för liten, kolla priserna med tex. England, de ligger ett par tusingar upp på en bräda, och där är efterfrågan betydligt större en i det här landet. Jag är glad så länge man har en personlig relation till de man handlar av. Det går alltid att snacka om man inte är nöjd etc. Det kan du ju föesöka med när du köpt en dingad bräda över nätet. Jag tycker alla Surfshopar jag handlat av ( T12, SP ,surfman mf.)skött sig utmärkt när det gäller reklamationer, råd mm. Gnäll på staten så vi får maxtaxa på surfprylar istället, då blir alla glada och nöjda. Sedan kan vi skick överskottet(förra årets prylar) som u-hjälp…så blir några fler ännu gladare…

  • wisco

    Medlem
    31 januari, 2000 vid 18:52

    tja dom rika dom kan…

    …överskottet(förra årets prylar)… jösses…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 februari, 2000 vid 07:38

    ….Skall man vara glad för att folk säljer prylar?….snacka om rödstrumpa! nästa grej är väl att man skall bocka och buga för att man får köpa mat…Höga priser i England?…jag kom hem ifrån Wales i september efter ett års studier och anser att priser ligger i stort sett samma nivå, skillnader beror mestadels på våran kronas dåliga värde och inte “högre priser” dvs större vinst marginal eller ett extra grosist led som skulle kunna ta ut mer.

    Jag håller med om att personalen är mestadels trevlig och mycket kunniga dock är det ju inte det som saken gäller! Du är den perfekta kunden: nöjd med det du får, ifrågasätter inget…….Marknaden är troligtvis relativt liten i Gbg vilket håller tillbaka nya butiker och har kunkurerat ut de som fanns tidigare (ex. surf total, brädbyggarna) kvar finns bara T12, en container i fiskebäck, Walléns i onsala-som inte gör så stort väsen av sig längre. Faktum är att alla i branchen känner varandra, den är för liten. Det blir lite av att hålla varandra om ryggen för att inte stöta sig. Gbg behöver en ny butik med större utbud och som kan marknadsföra sporten till fler personer. Inte för att de butiker som finns är dåliga utan för att de skulle kunna vara bättre !!!

    “Det går alltid att snacka om man inte är nöjd etc” – vilka visdoms ord ! Hur många kommenterar saker när de är 100% nöjda med annat än: bra….men det är väl så du vill ha det i din surfidyll…

  • kris

    Medlem
    1 februari, 2000 vid 08:30

    Fast är man “den perfekte kunden, nöjd med allt” så kan ju det bero på att man får en bra deal på utrustning man vill ha snarare än att man okunnigt går på allt säljsnack..
    I.ö håller jag med, mer shoppar vore trevligt, men det måste ju bära sig oxå.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfbutik-javisst-men….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.