Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfcenter på Karpathos

  • surfing_is_great

    Medlem
    21 april, 2017 vid 09:34

    Vilken vik hade du tänkt köra i?

  • senior

    Medlem
    21 april, 2017 vid 09:56

    Vi är bokade på HOTEL IRINI

    Om jag läser rätt på webben så tror jag att antingen Gun Bay eller Paradise Bay passar oss

    “Gun Bay is a true high-wind spot where you can let off steam and forget the rest of the world. The flat water near the shore is perfect for practicing jibes and the spit off the coast guarantees your safety. Those who are looking for a real challenge can surf out of Gun Bay to Paradise Bay – a bay which definitely deserves its name. Here the wind is about 1-2 Beaufort stronger and the perfectly flat water delivers superb blasting conditions.”

  • jester

    Medlem
    21 april, 2017 vid 11:20

    Du har väl egentligen 3 olika vikar. PAradise Bay där Chris Schill har sitt stora center, Gun Bay där det iaf för några år sedan låg ett Mistral-center (ah är ION-centret nu) och även nr 3 på din lista om jag inte minns fel och sedan har du Chicken Bay längst in som lämpar sig bäst för nybörjare, där bla Chris Schill har en filial.

  • henryk

    Medlem
    23 april, 2017 vid 08:42

    På bilden synd de tre vikarna, Paradise bay/Devils bay närmast, Gun Bay i mitten, Chicken längst bort. Att segla i Devils bay känns klart bäst, plattare vatten, man är relativt nära land hela tiden, vilket känns bra i stenhård frånlandsvind. Lättast är ju att hyra på pro-center då, gott om prylar, dock sällan i toppskick men alltid helt ok. Man ser dock klantiga surfare hantera prylarna lire hursomhelst och personalen på centret bryr sig inte mycket… Nu är det ett par år sen jag hyrde på mistral / numera ion, men där var det topp service, fint center med bra käk på takterrassen, fina prylar, fräscha fenor, dom tom bar prylarna till och från stranden. Nackdelen är att man hamnar lååångt ut från stranden under seglingen och att vattnet är choppigare… å andra sidan har dom superkoll och hämtar in en direkt om man ligger för lång ut… svårt val, kanske hyra på ion och kryssa upp till paradise bay, fast det är å andra sidan långt när man vill byta size på segel då…

  • henryk

    Medlem
    23 april, 2017 vid 08:42

    8aaa32eb27f8ca367c4613000044b416.jpg

  • raggarn

    Medlem
    23 april, 2017 vid 14:12

    här får ni lite feeling från förra årets Karpathos tripp…
    https://www.youtube.com/watch?v=IImrDIHpAw8
    sonen la upp en film…….. så nice de va…..blir förmodligen repris i år igen…:-)

  • bjornen

    Medlem
    23 april, 2017 vid 14:25

    Oj vilken härlig film!

    Skickat från min D6603 via Tapatalk

  • henryk

    Medlem
    24 april, 2017 vid 10:17

    Japp – färjan i början, körde ni ner !?!

  • raggarn

    Medlem
    24 april, 2017 vid 12:18

    näee jag och frugan va 2 veckor….och sonen anslöt med färjan från Rhodos till vår 2a vecka
    …efter en party-vecka med polarna…. 🙂
    best of both worlds
    nice

    (…sen tog han inrikesflyget tebaks till Rhodos för hemflyget)

  • senior

    Medlem
    28 april, 2017 vid 14:31

    Tack för feedback
    Blir nog Chris Schill

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfcenter på Karpathos

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.