Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfers i göteborg

  • surfers i göteborg

    Publicerad av badi på 16 juli, 2008 vid 13:59

    Hej!

    Jag undrar om någon vet hur många vindsurfare det finns i göteborgsregionen.
    Jag har uptpäckt att antalet vindsurfare på vattnet har börjat att öka lite grann.
    Undrar om jag har rätt?.

    Tack
    Badi

    simpa svarade 15 år, 10 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • stefan_gbg

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 14:04

    Jag tycker också att det har ökat dom senaste åren.
    För ett tag sedan räknade jag till 27 pers på vattnet samtidigt iB-landa, troligtvis var det mellan 40-50 pers totalt. Så många har det inte varit sedan början av 90-talet.

  • badi

    Gäst
    16 juli, 2008 vid 14:10

    mycket bra vindsurfing är tillbaka

  • tdk

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 14:25

    NEj, ni har fel. Det finns faktiskt bara ett fåtal windsurfare kvar i gbg. Ni halucinerar pojkar.

  • danneman

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 22:02

    ja undrar också vart alla surfare har tagit vägen i förr går var jag å peter i beerlanda å körde 5.3 idag har jag haft ett uber grymt kvälls session med Hak vi var helt alena.. men jag klagar fan inte gött när det e mindre folk på vattnet.

  • mawione

    Medlem
    16 juli, 2008 vid 22:20

    Var i stort sett ensam efter 7 på onsdagskvällen när vinden kickade in. Kryssade ut i sundet och brände kring Börjessons turistbåt och några segelbåtar. Fullt drag i sexnollan o solsken. Var det nåt bra på tv jag missade?

  • stefan_gbg

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 06:07

    Jag kan hålla med om att det var lite tomt i igår i B-landa. Men jag tror att folk har lämnat Götet för lite semester på landsbyggden.

    Jag har inget statistiskt underlag, men det känns som det har blivit några fler dom sista åren. Jag pratade med Hans Wallén och han tyckte sig också märka en viss uppgång.

  • jeppo_f

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 06:32

    Jag var i Getskär å körde igår. Bra drag i 5.3, men där var också ganska tomt.

    /jeppo

  • hakman

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 07:41

    @DanneMan 483261 wrote:

    ja undrar också vart alla surfare har tagit vägen i förr går var jag å peter i beerlanda å körde 5.3 idag har jag haft ett uber grymt kvälls session med Hak vi var helt alena.. men jag klagar fan inte gött när det e mindre folk på vattnet.

    Å fy faaan va fint det var. Shitbay for life!

  • johan_gbg

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 07:55

    Alla e i Fiskebäck 😉
    Where the action is…

  • simpa

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 10:04

    Dalen bois.. Dalen.. vad trodde ni

  • lars_k

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 15:55

    Det har varit nära nog tomt senaste gångerna jag surfat. Tror de flesta har lagt av faktiskt… 🙁

  • tdk

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 17:11

    fan va gott att alla e i fisken, ytterligare en anledning att inte dra dit 🙂

  • jat

    Medlem
    17 juli, 2008 vid 19:00

    Är inte flertalet göteborgare i sina sommarstugor eller sina föräldrars sommarstugor, eller våldgästar sina vänners sommarstugor? Jag hänger i varberg på somrarna själv och kommer ej tillbaka till gbg förrän rusningstrafik köerna börjar igen. Har träffat folk från Örebro, Falun, Göteborg, idag i varberg. Fin fint surf idag förresten.

  • simpa

    Medlem
    18 juli, 2008 vid 10:29

    @JAT 483433 wrote:

    Har träffat folk från Örebro, Falun, Göteborg, idag i varberg.

    Var det Marcus Eriksson kanske? 🙂 Han var där nere igår om jag inte minns fel. Åker också ner dit (antagligen själv, någon som är sugen på sked i tält?)på prognos och kommer att vara där i en vecka. Kommer förmodligen tälta som sagt, är det på campingen där som gäller då? 100 kr/dag? Vilka vindriktningar fungerar bäst? NV-V-SV-S-SO? Vilken vindriktning ger hopp med vänsterhand fram? (Har frågat förut men glömt..).

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfers i göteborg

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.