Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfers Search – vågseglingstävling under hösten

  • Surfers Search – vågseglingstävling under hösten

    Publicerad av ola-h på 18 september, 2011 vid 20:52

    Under hösten kommer Surfers Search gå av stapeln. Som de skriver själva: “Tiden är inne för en riktig vågtävling för vindsurfare av vindsurfare. Vi bjuder in de 16 bästa (ranking + wildcards) herrarna, fyra damer och fyra juniorer till Surfers Search i höst. Seglingen kommer att fokuseras på vågridning så vi kommer att välja förhållanden/platser som erbjuder vågridning framför hopp.
    Disciplin: Wave
    Period: En helgdag 24/9-21/11″

    Nu är de deltagande utsedda och jag är personligen hedrad av att vara med i en sådan skara erfarna sverige-rippers och heta hotshots.

    Herr:
    Kristoffer Living
    Magnus Danersund
    Andreas Olandersson
    Ola Helenius
    Emil Håkansson
    Andreas Sundén
    Markus Boman
    Patrick Boyum
    Sebastian Archemb.
    Markus Rydberg
    Christian Petersson
    Calle Nyberg

    Dam:
    Frida Wiraeus
    Emma Johansson

    Junior:
    Gustav Häggström
    Jesper Norman
    Fredrik Ivarsson
    Jacob Lindqvist

    surfslusken svarade 12 år, 8 månader sedan 21 Medlemmar · 34 Svar
  • 34 Svar
  • doc

    Medlem
    18 september, 2011 vid 21:16

    Kul!
    Bra initiativ.

  • robin

    Medlem
    18 september, 2011 vid 21:43

    Coolt, vilka är det som anordnar? Surfers?

  • svenne

    Medlem
    19 september, 2011 vid 00:13

    Härligt, idolen Living är med!
    Hur lång tid är framförhållningen? Jag menar, hinner jag tanka bussen på vägen? Sånt här ska ses live! 🙂

  • styret

    Medlem
    19 september, 2011 vid 06:30

    Fan vad spännande!

  • dr-masse

    Medlem
    19 september, 2011 vid 06:44

    Allt är på plats för att det skall bli åka av! Nästan.

    För i all sin perfektion saknar detta enastående upplägg något. Konceptet är rätt, tiden är rätt, tanken är rätt, deltagarna är rätt. Nästan.

    För vi vet ju alla vem som saknas i deltagarlistan. En man som ger ordet Joker en helt ny innebörd. En man som hela vindsurfingsverige inget hellre vill se än att just Han ger sig ut i brutal kamp med värdiga motståndare i hårdast möjliga förhållanden. Vi vill se mera blått på vattnet. Varje heat kommer att följas av hängivna massor, och de påföljande citaten är redan nu odödliga.

    Vi talar såklart om Charlie Sheens svenska Spin Doctor – jag ger er Surfslusken!

    Se så, skriv in Ila i deltagarlistan nu. Ni vet att ni vill det.

    Eller låt honom köra runt lite i tävlingsområdet som ett orosmoment i avgörande ögonblick, åtminstone. 😀

    (ja, det är skrivet med rejäl glimt i ögat, men inte helt utan allvar, för samtidigt vore det ju kul som faen med en “vanliga dödliga” del av tävlingen oxå!)

  • svenne

    Medlem
    19 september, 2011 vid 07:51
    dr Masse;670281 wrote:

    Vi talar såklart om Charlie Sheens svenska Spin Doctor – jag ger er Surfslusken!

    Då säger jag Mannen myten nästan konceptet.
    Fredrik Plantin!

    Han kan segla också. Jeflar.

  • oaxen

    Medlem
    19 september, 2011 vid 09:48

    Kul!
    Men, är vågseglingen så stor i Sverige att man måste köra “invitational”?
    Jag för min del saknar en namn (t ex Jesper B), därmed inte sagt att de som är med inte förtjänar det.
    Varför inte låta dem som vill vara med anmäla sig.

    Hur kommer bedömningen gå till? Seglarbedömning eller domare?

  • challgren

    Medlem
    19 september, 2011 vid 10:40

    Riktigt kul! Kör hårt!

  • calle

    Medlem
    19 september, 2011 vid 11:39

    Läkert!
    Kommer ju högst troligt inte att kunna komma och kolla, det lär vara något annat som ligger ivägen, men kul i allafall.
    / Calle

  • steffo

    Medlem
    19 september, 2011 vid 13:41
    Calle;670324 wrote:
    Läkert!
    Kommer ju högst troligt inte att kunna komma och kolla, det lär vara något annat som ligger ivägen, men kul i allafall.
    / Calle

    Du behöver inte vara på plats. Det kommer självklart att streames live, twitras och allt det som vi har blivit vana med nu 😉

  • jesper-b

    Medlem
    19 september, 2011 vid 14:15

    Kalaskul initiativ, hoppas det kommer gå av, kör så det ryker!

    /JB

    PS: Tack Oåxen, men bland Sveriges 12 hetaste vågseglare har gubben Blomberg knappast något att göra. Då tror jag mycket mer på ungtuppar som Plantan och Ila!

  • oaxen

    Medlem
    19 september, 2011 vid 15:28
    Jesper B;670343 wrote:
    Kalaskul initiativ, hoppas det kommer gå av, kör så det ryker!

    /JB

    PS: Tack Oåxen, men bland Sveriges 12 hetaste vågseglare har gubben Blomberg knappast något att göra. Då tror jag mycket mer på ungtuppar som Plantan och Ila!

    Hmpfh, du är alltför blygsam. Gammal är äldst. På Torö i onsdags såg man i alla fall inga ålderstecken. Nu är det i och för sig några av namnen som jag inte känner igen. MEN, ditt och några namn till saknas i en VÅGRIDARTÄVLING.

  • ola-h

    Medlem
    19 september, 2011 vid 15:42
    Jesper B;670343 wrote:
    Kalaskul initiativ, hoppas det kommer gå av, kör så det ryker!

    /JB

    PS: Tack Oåxen, men bland Sveriges 12 hetaste vågseglare har gubben Blomberg knappast något att göra. Då tror jag mycket mer på ungtuppar som Plantan och Ila!

    Säg inte det Jesper. En blooomberger-framåt och några schyssta läppträffar kan räcka. Å så tävlingsrutinen från Jolle-tiden. Fast jag vet inte om jazztobakdopingen hjälper i svensk onshore.

  • fastlandsguten

    Medlem
    19 september, 2011 vid 16:04

    Simmer surfers search? 🙂

  • star

    Medlem
    19 september, 2011 vid 16:53
    FastlandsGuten;670358 wrote:
    Simmer surfers search? 🙂

    Tror det är ett internt race med Surfers Simmer seglare?! Oavsett, grymt kul initiativ!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfers Search – vågseglingstävling under hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.