Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfers Search – vågseglingstävling under hösten

  • m3lk3r

    Medlem
    19 september, 2011 vid 19:48
    Ola H.;670355 wrote:
    Säg inte det Jesper. En blooomberger-framåt och några schyssta läppträffar kan räcka. Å så tävlingsrutinen från Jolle-tiden. Fast jag vet inte om jazztobakdopingen hjälper i svensk onshore.

    Jaa den har inte hjälpt mig i alla fall

  • ola-h

    Medlem
    19 september, 2011 vid 20:03

    Det är väl lite NP och ett par tre Hot också, eller? Eller blir det kanske Goya för några av dem? Förresten borde kanske seglarnas geografiska spridning granskas. Och hur är det med spridningen i kroppsvikt, babord-styrbordpreferenser samt ålder, civilstånd, yrke och sexualitet?

  • meeru-robban

    Medlem
    19 september, 2011 vid 21:48

    Härligt initiativ! Kameran är packad och batteriet laddat! I´m ready 🙂

  • calle

    Medlem
    20 september, 2011 vid 06:09

    Härligt, Robban! Gurras bildtexter till det så blir det “Epic” 🙂
    / Calle

  • star

    Medlem
    20 september, 2011 vid 08:10
    Ola H.;670384 wrote:
    Det är väl lite NP och ett par tre Hot också, eller? Eller blir det kanske Goya för några av dem? Förresten borde kanske seglarnas geografiska spridning granskas. Och hur är det med spridningen i kroppsvikt, babord-styrbordpreferenser samt ålder, civilstånd, yrke och sexualitet?

    Lägg ner! Finns en hierarki av storpåvar på detta forum som gör just den typen av inlägg som du ger exempel på. Var storsint och få oss mindre vetande en chans att vara delaktiga så att det blir lite “bredare” trafik. Tanken är väl att ha kul och utbyta erfarenheter. Inte jaga efter facit och bli tillrättavisad av oförståndet att inte begripa rätt kurva på rockerfenan. För mig får ni ha på er vad ni vill eller segla baklänges så länge det är kul.

    Over and out.

  • soulproject

    Medlem
    20 september, 2011 vid 08:41

    Tjena.

    Lite förtydligande av tävlingen.

    1. Tävlingen har utlyst på Surfers hemsida (försökte även få den postad på steffos framsida – men ingen respons från webmaster), i tidningen Search och i Surfers News sedan slutet av Juli.

    2. Alla som anmält sig har fått plats i tävlingen. Om vi fått fler än 16 deltagare i herr klassen hade vi varit tvungna att ta bort de minst mediterade seglarna. Anledningen till det begränsade antalet seglare är att tävlingen är en dag och att det inte är ljust så långt in på kvällen.

    3. Som sagt alla oavsett kön, märke och ras har varit välkomna. Om man sedan inte anmäler sig till en tävling som är för de tävlande och dessutom gratis – så kan vi inte göra mer än hoppas att dom anmäler sig till nästa års tävling.

    MVh
    Putte, Surfers

  • ola-h

    Medlem
    20 september, 2011 vid 08:41

    Ja, det är nog säkrast att jag lägger ner då.

  • challgren

    Medlem
    20 september, 2011 vid 08:54

    Tjena Putte!

    Kan inte hitta något mail från dig angående detta(?). Kan du maila till christian(a)surfzone.se nästa gång du vill ha in något så ska jag ordna det!

    Lysande initiativ!

    Christian

    soulproject;670433 wrote:
    Tjena.

    1. Tävlingen har utlyst på Surfers hemsida (försökte även få den postad på steffos framsida – men ingen respons från webmaster), i tidningen Search och i Surfers News sedan slutet av Juli.

  • dr-masse

    Medlem
    20 september, 2011 vid 09:18

    Grymt kul upplägg för en tävling som sagt, hoppas på feta bilder, kanske lite live-streaming och kul reportage!

  • mes

    Medlem
    20 september, 2011 vid 09:55

    Ser fram mot att åskåda, insupa och smattra bilder…

    förresten …han Andres Brignal då? Kan han psykas tillräckligt för att dyka upp?

  • fredrik-plantin

    Medlem
    20 september, 2011 vid 13:14
    Jesper B;670343 wrote:
    Kalaskul initiativ, hoppas det kommer gå av, kör så det ryker!

    /JB

    PS: Tack Oåxen, men bland Sveriges 12 hetaste vågseglare har gubben Blomberg knappast något att göra. Då tror jag mycket mer på ungtuppar som Plantan och Ila!

    Ödmjukhet klär dig inte! 😉

    Det är ju du å resten av rävarna som står för inspirationen, DU SKA VA MED!

  • sinker

    Medlem
    20 september, 2011 vid 13:51

    Till intiativtagarna: Härligt! Mer sånt här! Hur kul som helst.

    Om konceptet funkar så kanske det kan utökas med fler klasser, tänker då spontant på veteran eller old-boys dvs rippers över 40. Fast det är ju klart, då skulle det ju bara vara Markus Rydberg kvar i seniorklassen… 😉

    /sinker – över 40 men kommer vara på plats när ni hissar startflaggan

  • jesper-b

    Medlem
    20 september, 2011 vid 14:18

    Man kan ju tänka sig att alla som har förslag på liknande men ändå andra upplägg, arrangerade sin egen lilla event.

    Surfers och Search tar ju ett toppeninitiativ här så nog tycker jag de kan få bestämma lite som de vill över det hela.

    Jag skulle kunna tänka mig en “Stekhet Session” på stenstrand där alla som vill är med och med lite 2.8-8.0 och bullens pilsnerkorv på plats… Tävling och så är väl ok, men kanske skulle man ha ett enda stort expression session och en nedrans massa priser för allehanda presentationer. Typ vi seglar på som vanligt fast lite extra intensivt och samlat under nån knapp timme. Sedan får vinnaren ett sprillans Firelight från mig eller kanske en planka från Boardcorner, Bromma eller någon annan nasare?????

    Bara en tanke.

    /JB

    PS: Sedan gäller det ju att pricka in en prognos och att den slår in, vilket ju inte är helt enkelt på nyss nämnda spot…

  • svenne

    Medlem
    20 september, 2011 vid 15:01
    Jesper B;670472 wrote:
    Man kan ju tänka sig att alla som har förslag på liknande men ändå andra upplägg, arrangerade sin egen lilla event.

    Surfers och Search tar ju ett toppeninitiativ här så nog tycker jag de kan få bestämma lite som de vill över det hela.

    Jag skulle kunna tänka mig en “Stekhet Session” på stenstrand där alla som vill är med och med lite 2.8-8.0 och bullens pilsnerkorv på plats… Tävling och så är väl ok, men kanske skulle man ha ett enda stort expression session och en nedrans massa priser för allehanda presentationer. Typ vi seglar på som vanligt fast lite extra intensivt och samlat under nån knapp timme. Sedan får vinnaren ett sprillans Firelight från mig eller kanske en planka från Boardcorner, Bromma eller någon annan nasare?????

    Bara en tanke.

    /JB

    PS: Sedan gäller det ju att pricka in en prognos och att den slår in, vilket ju inte är helt enkelt på nyss nämnda spot…

    Eeeehh… Jorå så atteehh… Det är bara ett halvår sen vi postade reglerna…
    http://www.boardcorner.se/sverige-classic-2011

    Fast det betyder att man måste göra en egen insats och insatsresistans är en grundlag i Sverige. 😉

  • dr-masse

    Medlem
    20 september, 2011 vid 15:57

    “Insatsresistans”, ha, ha!

    Va faen, kan vi inte sätta upp en skön xpressionsession på Torö nästa gång a lá Svenne/Jeppe?

    Steffo mot Pelle är ett heat jag vill se. 😀

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfers Search – vågseglingstävling under hösten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.