Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfersparadise suger!!!

  • draaaag_eller

    Medlem
    5 april, 2004 vid 06:59

    Hur får du 999€ till 13800 kronor? 1€ = 9.23 SEK vilket gör 999€ till 9220 SEK.
    Pundet står i 13.19 vilket gör att brädan från ROHO skulle kosta 19334 SEK, sjukt mycket dyrare än SP… Men enligt hemsidan kostar den 999 pund vilket landar på 13900 kronor ungufär. Tyska looping har JPn för 1390 € vilket ger ett pris på 12830 kronor.

    Vi får ju fram samma siffror fast byter plats på det mesta… SP är iaf inte så dyrt om man jämför. Snacka om stöld (ang tidigare tråd) kan man verkligen göra i loopingfallet!

  • semivaken

    Medlem
    5 april, 2004 vid 07:26

    Vi byter plats på priserna så blir det rätt….

    EU-prisjämförelse JP-freestylewave-04:
    ,http://www.roho.co.uk 999 pund= 13 890:-
    http://www.looping.de 1390 euro= 12 790:-
    SP =11 999:-

  • fantomen

    Medlem
    5 april, 2004 vid 08:36

    Jag har inte hört med keppler om just jpn, men en RRD TT -04 kostar 1099 Euro(10000 kr) hos dem. SP tar 11.499 för den.

  • vinta_kestrel

    Medlem
    5 april, 2004 vid 08:44

    Samt har ni garanti i Sverige, om den mot förmodan skulle pajja. Annars är det bara att skicka till Tyskland…

  • dannew

    Medlem
    5 april, 2004 vid 09:04

    Mycket gnäll. Dom är inte mycket dyrare än andra, tänk på att i priset så ingår en färgkatalog som kommer hem som en ljuspunkt i vardagen, en STOOOOR butik med STOOOORT sortiment som finns på plats, vad tror ni den servicen kostar? Duktig personal som seglar mycket själva så de vet vad de pratar om, kul fest i Wave Classic mm. Osv osv… Utrustning är inte alltid billigare utomlands vad jag sett. Visst går det att göra fynd på utgånga grejer från web-butiker och då är det bara att ta chansen men det är fel att jämföra dessa priser med en butiks ordinarie pris på dagens sortiment. Hade naturligtvis också gärna sett att vår sport var billigare, men vill man ha billigt så finns det inget som slår “Säljes” här på konfen, lägre priser har jag inte sett NÅGON annanstans!

    Gött jobbat grabbar & tjejer på SP, fortsätt så! Och det gäller även er andra på alla surfshoppar, må de vara fysiska eller virituellla!

  • sinclair

    Medlem
    5 april, 2004 vid 09:16

    Det känns ganska mycket tryggare att handla från SP än från någon i utlandet. Skulle gärna köpa billigare prylar från utlandet om jag var helt 100% säker på att sakerna inte gick i sönder. Men nu kan man inte vara det så jag köper då hellre prylarna i Sverige.

    Fördelarna är fler än nackdelarna.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2004 vid 09:21

    Jag handlar i Tyskland! Typ hamburg eller rostock… ser inga problem i det…
    tjingeling

  • lars_k

    Medlem
    5 april, 2004 vid 09:29

    Hur ofta går dina nya prylar sönder egentligen? Har det varit pga fabrikationsfel eller misshandel?
    Detta har aldrig hänt mej…kanske pressar jag inte mina prylar så hårt eller har jag haft tur…
    Jag handlar grejer i utlandet, men bara fjolårsgrejer. Ska man handla årets modeller är det faktiskt billigt i sverige. Dock pressas inte fjolårmodeller lika hårt i pris som i tyskland.
    Jag är mkt glad att SP finns i närheten. Har alltid blivit trevligt bemött och köpt bra grejer där till bra pris.
    SP suger inte!!

  • viggo

    Medlem
    5 april, 2004 vid 10:32

    Alla som driver en surfstore är hjältar oavsett pris, tänk om vi hade en sån affär i vår hemstad, då skulle det bli låååånga luncher.
    http://www.linsurf.com

  • surferdude

    Medlem
    5 april, 2004 vid 11:30

    Oop blev åt helvete fel som några påpekade. I mitt väl uttänkta men slarvigt ihoprafsade inlägg.
    JP-freestylewave-04:
    http://www.looping.de, 1390 euro= 12 790:-
    http://www.roho.co.uk, 999 pund= 13 890:-
    SP =11 999:-
    Ska det vara. Så SP är faktiskt billigast av de stora europeiska kedjorna. smile.gif

    Jag har kollat lite på amerikanska sajter. Då dollarn är låg verkar priserna låga men när man lägger till frakt och eventuell salestax och risk för eventuell svensk tull blir det lite väl risky. Så jag tror nog att det trots allt är en god affär att handla på SP. En eloge till dem att de håller sina priser just nu lägst i europa på brädor och segel.

    Sen har vi såklrat Keppler-fenomenet. Men hans nyprylspriser brukar vara de samma som hos looping. Däremot är han helt klart stark på billiga fjolårsprylar för att inte tala om nya grejer som e två till tre år gamla. De skänker han nästan bort.

    Ja ja nog om detta. Detta kännser väl de flesta till redan.
    Mest intressant för mig är däremot när isen släpper på stora värtan och när brommaskidsport slänger ut skidhelvetet ur butiken och tar fram surfprylarna.

    Nu skall jag jobba…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2004 vid 17:44

    den stora skillnaden är att man kan pruta MYCKET i utlandet men inte på SP.En ny starboard är ca 3000:-billigare i Tyskland och det är inte lite pengar!

  • smurff

    Medlem
    5 april, 2004 vid 21:19

    Ehh! What? Man betalar väl vad man tycker det är värt. Väl ute på vattnet har man ju glömt det. Nya prylar ligger ganska hyfsat i pris i Sverige och det finns många märken att välja mellan. Men man måste ju inte köpa allt nytt heller.
    Surfa på

  • anonym-anvandare

    Medlem
    5 april, 2004 vid 21:35

    Jag har aldrig betalt de utgivna priserna pa natet, typ looping… Brukar rakna med ca 20%…

  • ian

    Medlem
    5 april, 2004 vid 21:54

    20% avdrag hoppas jag crazy.gif

    för övrigt så har väl allting med massa en viss dragningskraft så att man kan väl säga att allting suger mer eller mindre, sedan är ju sp ganska stora så de borde ju suga aningen mer än vad en mindre butik gör. Dock Herr surfollon så är detta sug av så ringa betydelse att det ej kommer att skada vare sig dig eller dina nära och kära så du kan lugnt leva vidare i cyberrymden. Om du ändå är orolig kan en bra ide vara att flytta så långt ifrån butiken som möjligt då dragningskraften minskar avsevärt med avstånd. Därför tror jag att din varning ej var nödvändig men tack ändå för att du bryr dig om dina medmänniskor.

    MVH
    Ian Hellgren

  • anonym-anvandare

    Medlem
    6 april, 2004 vid 09:50

    Svar till:


    den stora skillnaden är att man kan pruta MYCKET i utlandet men inte på SP.En ny starboard är ca 3000:-billigare i Tyskland och det är inte lite pengar!

    [/ QUOTE ]
    …Men SP säljer väl inte Starboard heller…

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfersparadise suger!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.