Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfing Fillipinerna, Indonesien och Vietnamn?

  • Surfing Fillipinerna, Indonesien och Vietnamn?

    Publicerad av prise på 9 juli, 2006 vid 13:00

    Hej!

    Far iväg om 2 veckor nu ner till Asien samt Australien för att backpacka och surfa. Undrar lite om någon har erfarenhet av surf i Vietnamn samt Fillipinerna kontra Indonesien?

    Vietnamn kommer jag tveklöst befinna mig i någon månad det är redan bestämmt däremot vet jag inte om jag skall åka till Indonesien eller Fillipinerna för att få ut så mycket bra surfing som möjligt?

    Är mest sugen på att åka till Fillipinerna men finns det inga vettiga vågor där så får det bli Indonesien istället.

    Tilläggas ska att jag har väldigt liten erfarenhet av vågsurfing mest kört wakeboard och annat smått och gott på vattnet.

    Tips och tankra någon? =)

    Tack på förhand
    Linus

    prise svarade 17 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • ulle

    Medlem
    9 juli, 2006 vid 19:15

    Tjenare! Eftersom du ska resa så snart så är det ingen ide att beställa stormriders world guide!
    Istället så rekomenderar jag dig att lusläsa http://www.wannasurf.com där du finner var, när hur i dessa länder. Dock kan jag säg att Indonesien är svårslaget under den tid du skall vara borta både prismässigt och surfmässigt.

  • prise

    Medlem
    12 juli, 2006 vid 21:35
    Ulle wrote:
    Tjenare! Eftersom du ska resa så snart så är det ingen ide att beställa stormriders world guide!
    Istället så rekomenderar jag dig att lusläsa http://www.wannasurf.com där du finner var, när hur i dessa länder. Dock kan jag säg att Indonesien är svårslaget under den tid du skall vara borta både prismässigt och surfmässigt.

    Tack så mycket för hjälpen! Wannasurf.com är jag redan inne på dagligen och tittar efter något som verkar shysst. Finns ett par stycken ställen på fillipinerna som verkar ruggigt bra men svårt att få reda på om det är bra under tiden jag ska vara där.

    Vart åker jag i Indonesien om jag inte vill åka till Bali som alla andra människor? Lombok har jag hört ska vara bra finns det någon shysst surf på Jakarta?

  • gollum

    Medlem
    14 juli, 2006 vid 07:59

    Var på Lombok för ett par år sedan och där fanns det grymt surf… Men för att komma dit var man tvungen att åka med någon av localsens båt. Men det var inga problem med det för surfkulturen där är tack och lov inte alls som här utan där hjälper man varandra och visar var vågorna finns och tar med en dit;)

  • ulle

    Medlem
    14 juli, 2006 vid 16:12

    Tjena Prise!
    Om du inte vill åka till Bali så är Lombook ett bra alternativ. Många schyssta break där annras kan du ta dig till Jawa tengah och surfa Batu karas lång soft högervåg som kan tuba ibland.
    Philippines är väl kanske inte den tid du valt men Eastern Samar har sin bästa tid under sep-nov ochNorth west luzon har sin tid under Aug. och nov- dec
    Lycka till önskar jag kunde följa med men måste jobba………….

  • prise

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 18:19

    Tack alla för tipsen!

    En fråga som återstår bara eftersom det verkar vara riktigt bra surf på Lombok. Går det att köra där som nybörjare eller kommer jag slå ihjäl mig på rev och grejjer?

    Ulle, jobba? Inte då!

    Dra iväg ett PM om du ångrar dig och bestämmer dig för att åka ner!

  • ulle

    Medlem
    22 juli, 2006 vid 18:47

    Nja! Har inte jobbat i Sverige på 2 år så jag får nog jobba ett tag till typ 6 månader innan nästa surftripp går av:-) Klart man är sugen men jag får bita ihop ett tag till. Är själv jävligt sugen på Batukaras:-)
    Lombokk har surf även för nybörjare så det är ingen fara…………

  • prise

    Medlem
    25 juli, 2006 vid 14:16

    Loter bra det. Sjelv har jag precis anlennt till Kina so sitter po ett internetcafe nu och letar lite spots. Ska vel sova ner som helst blev inte so mycket av den varan po planet ner av naturliga anledningar 🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vågsurfing Surfing Fillipinerna, Indonesien och Vietnamn?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.