Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Florida

• anonym-anvandare

Medlem
    15 september, 2000 vid 12:17

klart du kan, cape hatteras ligger väl där eller?

• jeppe

Medlem
    15 september, 2000 vid 12:55

Cape Hatteras ligger väl norr om Florida?
    Men visst går det att våg surfa i Florida. Jag var på västkusten -95, vid Panama City beach. Det fanns en massa surfshoppar, men desvärre var det sämre med Vindsurfingbutiker/uthyrning. Vet inte hur det är på öst kusten.

• adde

Medlem
    15 september, 2000 vid 13:07

Cocoo beach (ev. med annorlunda stavning) ligger något söder om Cape Carneval (dvs Kennedy Space center) . Där ska det gå att surfa, vet inget om vindsurfing.

• dala

Medlem
    15 september, 2000 vid 14:37

I Ft Lauderdale finns en vindsurfingbutik en bit från stranden vid väg I95 till Miami. Inte så stort utbud i butiken, men de kunde ta hem från sin huvudshop i Miami 45 min resa söderut, priserna var lite dyrare än i Sverige, sep 99. så nu med dollarkursen är det nog ännu sämre priser. Fin strand med uthyrning av stora brädor och catamaraner.

• kris

Medlem
    15 september, 2000 vid 17:06

Cape Hatteras ligger långt från Florida, i NC tror jag..
    I Miami kan Xisle Surfshop rekommenderas (kommer ej ihåg adress), har kunnig personal.

• tt

Medlem
    15 september, 2000 vid 17:08

I Tampa finns/fanns-96 en vindsurfingshop och en del trevliga spots däromkring, mest plattvatten segling. Ner mot Key West fanns ett bic-center, kan vara Key Largo. Vågsurfing finns efter hela östkusten Cocoa beach, Daytona osv. Jag tror att Kelly Slater är från Cocoa. Åker du dit måste du in på RonJon Surfshop, visserligen mest skit men bland alla souvenirer kan man hitta trevliga kläder & grejer(ej vindsurf). Vill du ha mer info kan jag leta fram lite grejer och tidningar sedan jag var där med adresser o dyl.

Kringel

TT

• kele

Medlem
    16 september, 2000 vid 18:26

Jag köpte fenor i en surfshop strax efter bron
    från Miami ut mot Key Biscayne -91.Kommer ej ihåg
    vad shopen hette.Jag var där i september. Dom sa att
    jag var där en månad för tidigt för det blåste ingenting.

• skoterkungen

Medlem
    17 september, 2000 vid 19:38

ja det skulle vara snällt om du kunde ta reda på lite mer info, adresser e.x

• tt

Medlem
    18 september, 2000 vid 10:40

I Tampa heter affären “Tackle Shack” adressen är: 7801 66th Street North (A-19-A) Pinellas Park, Florida 34665, Tel (813)546-5080 fax (813)541-3478. Det är en kombinerad vindsurfing dyk affär, som även hyr ut vindsurfing prylar, de gjorde det 1995 iallafall.

Det fanns också en otroligt fin lokal gratis vindsurfing tidning, du kan prova att ta kontakt med dem. Shredder Publications, 372 Shore Drive #2 Palm Harbor FL 34683. tel (813) 786 7473. Vi träffade de som gjorde tidningen och de är jättetrevliga, tyvärr har jag inga mailadresser, var inte så vanligt -95.

Ett par ställen i Tampa-St Pete som ska vara bra.

Tampa Bay Skyway-Plattvatten segling, funkar bäst tidigt på morgonen.

North Beach, Forth Desoto, där har jag inte varit.

Pass-A-Grille, St Petersburg, Fin sandstrand -kan bli vågor, vinden dog precis när vi skulle ut – när vi höll på att rigga ner simmade de förbi ett gäng delfiner.

Tierra Verde-Plattvatten segling,

Dunedin, Plattvatten,där har jag inte varit.

Howard Park, Plattvatten och vågor om man seglar långt ut, glöm inte sjögräsfenan, Schysst ö om man vill ha en skön dag, fin sandstrand.
    Indian Rocks Beach, vågställe, där har jag inte varit.

Där har du lite mer information om Florida, trevligt med Florida är att avstånden inte är så överdrivet långa så har man bil så bör man åka runt en del.

Kringel

TT

• poopzilla

Medlem
    18 september, 2000 vid 11:59

På Key Biscaynes östsida håller en vindsurfingklubb till. När jag var där sist var det några Nissar ute med jättesegel, själv orkade jag inte engagera mig. Enligt en skylt som sitter på stranden skall man ha nåt kort från Florida Windsurfing Association för att få vara där. Vågsurfarna håller till längst ner på South Miami Beach.

• kringel

Medlem
    24 oktober, 2000 vid 07:43

Nu är det väldigt trevlig tid att åka till Florida, precis före deras högsäsong, billigt med motell och inte för mycket folk, fast roligast är det på våren vid Springbreak – då är det fest…

Kringel

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Florida

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.