Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfing i Jönköping?

  • Surfing i Jönköping?

    Publicerad av gatusurf på 18 juni, 2010 vid 17:30

    Tjena! Finns det några som kitesurfar i Jönköping?
    Jag ska vara i Jönköping i sommar och är sugen på att dra ut o kitea. Jag kör med en 12a och kan köra i 6 till 12 m/s. Det vore kul att köra i vättern. Men kan även tänka mig att dra till kusten nån dag.

    Det vore kul om man drog ihop ett gäng så vore det smidigare att dra och köra?

    gatusurf svarade 13 år, 8 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • tekla

    Medlem
    19 juni, 2010 vid 06:42

    Jag & min pojkvän åker!
    Däremot har det blivit väldigt lite åkning i just Jönköpingsområdet. Men vätterstranden hade vart riktigt fin att åka på vid rätt vindförhållanden, det händer ganska sällan när någon av oss är ledig dock. Oftast blir det västkusten eller som till helgen, öland. Trevligt med flera åkare i Jönköping, har inte träffat en enda hittills 🙂

  • bau

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 15:03

    Hej
    Jo det finns kitare i jönköping och nåra vindsurfare, vi kör mest i landsjön och startar hos ragge, funkar bra på sv till v, annars blir det vättern jönköping på n, no (större vågor än man tror) eller Vättern huskvarna på n,nv. Är det ostligt är det baskarp som funkar bäst sso till n.
    Kul om ni kommer så man slipper va ensam bland vindsurfarna.

  • samhansson

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 16:50

    jag har vatt i Jönköping varannan helg i ett år, ska fan ta med mig grejorna nästa gång.

  • bau

    Medlem
    21 juni, 2010 vid 20:41

    Helt klart värt att ta med grejorna, det funkar bättre än man tror men inte lika ofta som vid kusten

  • luca

    Medlem
    21 augusti, 2010 vid 11:35

    Hej! Min pojkvän som är kiteboardare från australien har försökt att hitta några bra ställen och åker runt här och där varje dag utan att hitta något. Han vill träffa någon att åka ut med som vet vart man ska ta vägen! Hör gärna av er till luca.reynolds@live.se!

  • mrmille

    Medlem
    22 augusti, 2010 vid 11:06
    luca;626995 wrote:
    Hej! Min pojkvän som är kiteboardare från australien har försökt att hitta några bra ställen och åker runt här och där varje dag utan att hitta något. Han vill träffa någon att åka ut med som vet vart man ska ta vägen! Hör gärna av er till luca.reynolds@live.se!

    Jag flyttar ner ganska snart och har koll på några bra spots omkring Jönköping. Be din pojkvän köpa en varm våtdräkt, Vättern blir riktigt kall på hösten!

    Jag kan nås på 0733-621 987

  • serotonin

    Medlem
    22 augusti, 2010 vid 20:52

    facebook gruppen surf’s upp skaraborg! Inte så långt ifrån!

  • serotonin

    Medlem
    22 augusti, 2010 vid 20:54

    facebook gruppen surf’s upp skaraborg!

  • gatusurf

    Medlem
    26 augusti, 2010 vid 19:31

    Hej! Har inte kollat tråden på ett tag. kul att det finns lite folk som kitear här. Det är nåt visst med att surfa i sötvatten. Jag var i huskvarnaviken när det blåste nordan och så var jag på visingö förra helgen. Jag tror att det kan finnas många spots där.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Surfing i Jönköping?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.