Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Luleå, funkar det?

  • Surfing i Luleå, funkar det?

    Publicerad av fredrique på 17 augusti, 2009 vid 20:57

    Är nyinflyttad i Luleå pga studier och kunde givetvis inte undgå att lägga märke till att staden i princip är omgiven av vatten. Det sägs att det ska vara hyfsat blåsigt har jag hört också.

    Finns det någon här på forumet som surfar i Luleå som har något tips? Och i bästa fall vet ngn uthyrning lr liknande då det var ltie svårt att få med grejerna på tåget 😉

    fredrique svarade 14 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • mbo

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:30

    Hej.
    Det finns ett antal som brukar hålla till i älvens utlopp bortanför F21 vid en strand.
    Jag vet inte vad stället heter – tyvärr…

  • frerok

    Medlem
    18 augusti, 2009 vid 22:58

    Välkommen till punka bay! 😉
    Vi är ett knappt tiotal vindsurfare och lika många kitesurfare som håller till vid Lulhällan, som ligger precis vid landningsbanan. Man kör till F21 vakten och kör höger, runt hela militäranläggningen. Vid skjutbanan tar man in på en “privat” väg men surfarna i stan har betalt till vägföreningen så det är bara köra lungt och försiktigt.. När du kommer ner och skymtar havet så sväng vänster vid ett gäng soptunnor. Fortsätt vägen och håll höger tills du kommer ner på en stor sand/gräsyta precis vid vattnet. Lulhällan kör vi på O-S-SSV. Västvindarna tar vi på Storsand (älven) uppe vid Gammelstad/Storheden.

    Dåligt med uthyrningsställen här uppe, närmaste vindsurfbutik är Skidsport i Bromma (ca 100 mil), om dom nu hyr ut..? 😉

    Nä, fixa hit grejorna och kom ner på hällan i höst.
    Mvh/Fredrik

  • mrcohen

    Medlem
    20 augusti, 2009 vid 10:52

    Några surftips kan jag tyvärr inte ge dig, däremot ett tips på boende. Pluggade själv däruppe i fyra år. Det är ett riktigt bra ställe 🙂 Rekommenderar varmt korridorslivet i Porsögården. Själv bodde jag i Porsögården 26. Som det festades där… ujujuj..

    Förresten! Skaffa en snowboard och ta dig till Riksgänsen i vår.

    Ha det kalas där uppe!

  • fredrique

    Medlem
    24 september, 2009 vid 18:14

    Shit, vad nice, missade svaren, funderar på att flytta till PG nästa år faktiskt, ska även ta med brädan upp då, så då blir det åka av., har ju haft abstinens i 6 veckor nu, för det har blåst hela tiden också 😉

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Luleå, funkar det?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.