Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i OS var skiiit trååkiiit!!!!

  • surfslusken

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 10:17

    @surferhecke 488971 wrote:

    Asså e jag den enda som e grymt besviken på OS surfing den sög

    Tror du e den enda som ens orkade bry dej om att kolla på de!

  • impact

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 12:07

    Ja nu var det ju inte surfing i OS utan brädsegling eller möjligen vindsurfing (int. Windsurfing) vilket så klart är en stor skillnad. I surfing är ju det en förutsättning med brytande vågor och med tanke på OS så borde de i så fall förlagt det till Hawaii;-).

  • gustavl

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 12:21

    Gick ens vindsurfingen på tv?

  • hanko

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 13:40

    @surferhecke 488971 wrote:

    Asså e jag den enda som e grymt besviken på OS surfing den sög

    Vad hade du för förväntningar på den tramsklassen…!? Men det är klart det hade väl varit svårt att köra speed eller vågsegling i China tjing tjong….dong!

  • jester

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 14:23

    Tramsklass, dötrist… OSX är en tävlingsbräda, där man kör på en bana, och först i mål vinner. Kan man inget om taktik, lay-lines osv så är det säkert tråkigt. Men är man bara lite intresserad av segling så är det nog så spännande. Nu vet jag inte om det var vindar för planing, eller ej. I deplacementfart är nog inte OSX så upphetsande… Har sett lite forumla-rejs, och det är faktiskt ganska kul, och OS-klassen är iaf snarlik formula.

  • ola_p

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 14:38

    @Jester 489043 wrote:

    Tramsklass, dötrist… OSX är en tävlingsbräda, där man kör på en bana, och först i mål vinner. Kan man inget om taktik, lay-lines osv så är det säkert tråkigt. Men är man bara lite intresserad av segling så är det nog så spännande. Nu vet jag inte om det var vindar för planing, eller ej. I deplacementfart är nog inte OSX så upphetsande… Har sett lite forumla-rejs, och det är faktiskt ganska kul, och OS-klassen är iaf snarlik formula.

    Ja, det är ju ur seglingsperspektivet det är intressant så att säga. Nu har jag inte sett nått av os seglingarna, men det är nog rätt beroende av bra produktioner för att man skall kunna hålla koll på vad som händer. GPS på varje bräda med liveplottning tror jag är melodin, lite som de kör till tv bilderna av americas cup.

  • callep

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 16:33

    @Jester 489043 wrote:

    Tramsklass, dötrist… OSX är en tävlingsbräda, där man kör på en bana, och först i mål vinner. Kan man inget om taktik, lay-lines osv så är det säkert tråkigt. Men är man bara lite intresserad av segling så är det nog så spännande. Nu vet jag inte om det var vindar för planing, eller ej. I deplacementfart är nog inte OSX så upphetsande… Har sett lite forumla-rejs, och det är faktiskt ganska kul, och OS-klassen är iaf snarlik formula.

    trust me, jag är seglings intresserad. Det var skittråkigt. Kollar hellre på segling där det händer något, typ 49er.

  • jox

    Medlem
    11 augusti, 2008 vid 16:40

    Det hade nog varit grymmare att se på om det hade blåst 15 m/sek men det blir ju rätt segt när alla står och tokpumpar hela tiden… Nu blåste det tydligen 8 knop dvs. 4 m/sek och jag såg själv bara en som planade typ 10 meter… Hoppas det blir mer vind om de visar igen…

  • jester

    Medlem
    12 augusti, 2008 vid 06:23

    Problemet är väl då snarare att det blåste för lite. Dom flesta seglingsklasser är ganska trista o titta på om det blåser för lite. en planande RSX kan ju faktiskt komma upp i farter upp mot 30 knop, och då j-vlar blir det nog fart o fläkt på tävlingarna..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i OS var skiiit trååkiiit!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.