Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Thailand?

  • Surfing i Thailand?

    Publicerad av lajvarn på 21 juni, 2004 vid 11:14

    Hej. jag var i thailand förra året i februari, åkte inte dit för att surfa direkt men blev jäkligt sugen när jag var där. men det blåste ju aldrig? var där i 2 veckor. blåser det aldrig där? nån som har varit i thailand å surfat nån gång? jäkligt trevligt land i övrigt. /Love

    anonym-anvandare svarade 19 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • goingbananas

    Medlem
    21 juni, 2004 vid 12:00

    Var där förra sommar´n, åkte runt lite men var mest på koh chang och koh samui. Surfing nej, glassa playa ja. Provad faktiskt en startbräda man kunde hyra på norra koh samui, men det blåste inte mer en ett par sekundmeter så den planade inte äns. På koh chang snackade jag med en surflirare på stranden som hade lite liggande, tyvärr av årsmodell mycket äldre, och han sa att det var bättre surf förr samt på våran vinter. Nu för tiden vågade han inte surfa längre på grund av strömmarna (läskiga grejer).

    Det ryktas om en vik i närheten at phuket, men det kan lika gärna vara blaj blaj…

  • carrera

    Medlem
    21 juni, 2004 vid 13:07

    Jag luffade runt i Thailand för ett par år sedan, och på ön Phi Phi finns en strand som heter Shark point eller liknade som hade fina förhållanden för VÅG-surfing vid vissa perioder av året. Var sugen på att prova på att Wave rida utan segel men som vanligt så var det dåliga förhållanden när jag var där. Lär gå bra att windsurfa på Phuket sidan mellan Maj och okt(lågsässong + Jävligt varmt och dåligt med resor dit) Ett annat problem är att hitta utrustning av bättre kvalité från detta år hundrade. De uthyrare jag hittade hade typ Mistral och Bic med trekant segel alá sent 80-tal.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    21 juni, 2004 vid 14:27

    Ja, ska man surfa så ska man inte till thailand med andra ord. 2 veckor å knappt en vindpust. kan man sätta utombordare på surfen?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfing i Thailand?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.