Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfing tönsberg, horten

  • surfing tönsberg, horten

    Publicerad av jat på 29 juni, 2008 vid 16:12

    Hej
    Skall till Horten oh Tönsberg om 1.5 vecka. Vet någon om bra, både kite och vindsurf ställen i närheten? Kommer bo på Borre Camping.
    //J

    jat svarade 15 år, 9 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • kate

    Medlem
    29 juni, 2008 vid 22:36

    Blåser det på fungerar Saltstein/Mölen riktigt bra (Larvik). Skall du plattvattenssegla kan du nog i princip hoppa i varsom hällst!

    Ha det gött i Norge!

    /Kate från Sandefjord

  • niclase

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 11:55

    @JAT 478608 wrote:

    Hej
    Skall till Horten oh Tönsberg om 1.5 vecka. Vet någon om bra, både kite och vindsurf ställen i närheten? Kommer bo på Borre Camping.
    //J

    Amigo.

    Har bott på Borre Camping måååånga år och det är riktigt bra att surfa där.

    Botten är en blandning av sand, snäckor o en o annan sten j-vel. Är det stiltje kryllar det av badare. Blaaaser det på håller sig de flesta vid piren (på vänster sida) och då är det bara att köra!

    Det kan gå riktigt bra sjö där och jag tycker det är helt ok.

    Kan rekomendera “Världens Ände” som ligger söder om Horten. Finns inte en vindriktning som inte funkar där…

    Guck Luck

    Nicke

  • tropic

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 15:05

    Kör färjan mellan Horten och Moss titt som tätt…och det blåser nästan alltid och lika ofta är det kitare ute.

  • jat

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 18:23

    Låter ju toppen. Tack för alla svar. Har suttit och kollat karta hela eftermiddagen. Det verkar fin fint för både kite och vindsurf. Får väl säga till uddmike att packa alla saker. ///J

  • vinta_kestrel

    Medlem
    30 juni, 2008 vid 18:25

    JAT, ta en titt på http://www.seiltonsberg.com/ som är den lokala wsurfklubben.

    Verdens Ende är inte bra. Vind är det gott om, men varken platt eller vågor. Bara stökigt. Hvasser Syd var jag en gång men hittade ingen annan vindsurfare. Det såg ut som ett helsike att ta sig ut för att nå vinden då (SV-vind).

    Jag tror mest på Ringshaugsstranda och som Kate säger, Saltstein för vågor. Nästa gång jag ska till svärföräldrarna på Nötteröy ska jag banne mig ta med grejerna. Har velat segla Saltstein länge. Frustrerande att vara inlåst med en sjöbuse till lots, hans frisörska till fru och så min fru och barn när det blåser kuling… 😉

  • jat

    Medlem
    13 juli, 2008 vid 17:19

    Tebax från Horten och kan rapportera att surfa utanför Borre camping fungerade utmärkt. Platt och chopigt vatten men funkade fin fint. Och sol var det också.
    //J

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing surfing tönsberg, horten

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.