Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfplats inom 1 timme från Västervik (för bl a NO vind)?

  • Surfplats inom 1 timme från Västervik (för bl a NO vind)?

    Publicerad av d-a-n-i-e-l på 29 augusti, 2006 vid 19:02

    Det verkar bli en hel del nordostlig vind i Västervik imorgon, och som jag förstått det finns ingen självklar surfplats för sådan vind här. (Horns udde?)
    Har ni någon surfplats inom 1 timmes bilfärd att rekommendera, som brukar funka för de flesta vindriktningar, och helst inte är så värst stenig och krånglig?

    Tack på förhand!

    mes svarade 17 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • mes

    Medlem
    29 augusti, 2006 vid 22:08

    Horns udde går ju bra. Jag har för flera decennier sedan…seglat norr om Piperskärr…kommer inte ihåg hur man kom dit men jag tror att vi körde in någonstans i Piperskärr och kom till en liten hamn typ.
    Om du gillar stenigt så kan du hoppa i vid Gränsö slott på utsidan. Det är en liten bit till vattnet…
    Kör på Horns udde tycker jag! Om det ser ut att bli vågisprognos så får du kanske sällskap om min nacke har slutat spärra vid det laget.

    Almvik-local-en gång i tiden

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfplats inom 1 timme från Västervik (för bl a NO vind)?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.