Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpriser i Tyskland?

  • Surfpriser i Tyskland?

    Publicerad av jonne på 19 februari, 2000 vid 16:01

    Jag funderar på att inhandla ny rigg o kanske en bräda när jag ska ner till Tyskland. Nån som har koll på priserna där nere, hur pass mycket skiljer det i pris, har några märken extra bra priser jämfört med Sverige??
    MVH John

    anonym-anvandare svarade 24 år, 2 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • peter-a

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 16:23

    ju priserna är nog bättre i tyskland, men jag tycker att det är som att sätta en kniv i ryggen på våra fina svenska surfhandlare..=)
    ///Peter

    rip it up…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 18:34

    har hört att det e typ 20% billigare där.en polare till mig brukar åka ner å handla då och då å han gör bra fynd =)

  • jonne

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 18:39

    Peter: Det är sant, men tyvärr flödar inte pengarna(jag e student)så…men när jag börjar knega då lovar jag att bli en bättre människa..:-)
    MVH

  • jaws

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 18:39

    Tjenare!

    Har inhandlat en hel del surfprylar i en butik som ligger i Rostock(affären heter Surfhaus). Enkel tur med båt tar ca. 3 timmar och kostar ca. SEK 300 t/r under perioder som inte är högsäsong. Exempel: Köpte NP board bag för halva priset trots att det inte var rea. Oftast går allt att förhandla. Hittar tyvärr inte tel.nr. men du kan maila mig på xuffe@hotmail.com så ska jag ta reda på alla uppgifter till dig.

    Gällande kommentaren att gynna våra svenska affärer, tror jag nog att det finns många som är missnöjda med den rådande situationen på marknaden. Min egen erfarenhet är att de flesta kör med bruttopriser (dock ej vid stora engångsinköp) oavsett om man handlar mycket eller lite. Hade jag hittat en affär i Sverige som premierar de kunder som handlar mycket på årsbasis, hade jag varit den första att börja köpa där.

    Mvh / Ulf

  • kris

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 19:21

    Finns på http://www.surfhaus.de, där står telenr oxå. Har åkt förbi flera gånger men faktiskt aldrig kikat in (dumt eller hur?!)…

  • landskrona-surf

    Medlem
    19 februari, 2000 vid 20:01

    NÄR DET GÄLLER SEGEL KAN JAG LOVA ATT JAG HÅLLER BRA PRISER = BRA GREJOR
    VÅGSEGEL ÅR 2000 FRÅN 2499KR
    FREERIDE FRÅN 2499 KR
    RACE 3799 KR
    Anders 0418 14109 070 992 6972

  • voodoo

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 09:21

    Testa priserna hos Wallén(North Sails)Om du handlar mycket eller byter årligen så premierar han verkligen sina trogna kunder med kanonbra pris som troligen slår priserna i Tyskland lätt!!Du når honom på mob. 0705 551629

  • janne-p

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 15:07

    Jag brukar också åka till Surfhaus i Rostock. Man brukar kunna få bra priser om man i förväg faxar till dom och ber om “gutes angebot” på prylarna du är intresserad av (tel/faxnr 0049 381 4902844). Min erfarenhet är att du kan få c.a 15% rabatt på brädor och c:a 20-25% rabatt på segel jämfört med ordinarie tysklandspriser (vilka oftast är lägre en motsvarande Svenska priser). En annan fördel är att dom har dom flesta märkena. Har dom inte prylarna hemma brukar dom kunna plocka hem det inom en vecka.
    Resan dit brukar gå med TT-lines Katamaran mellan Trelleborg och Rostock, 595:- inklusive en bil och 5 pers tur och retur samma dag. Resan tar 2 timmar och 45 minuter.
    Sen är det ju inte helt fel att fylla upp pilsnerförrådet med billig och framförallt god Tysk pilsner.

    Janne

    Janne P

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 februari, 2000 vid 16:12

    Nya grejor är ungefär lika dyrt i tyskland. Men begagnat, ojojoj. Jag var inne och kollade vid surfcentret i lubeck där hade jäklar i det billigt begagnat, och ändå i fint skick. EN mistral explosion 280 som typ var använd 2ggr skulle dom ha 800 mark för. Kolla deras hemsida http://www.surf-center.de/ .
    Ola

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfpriser i Tyskland?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.