Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfprylar med Ryan Air

  • Surfprylar med Ryan Air

    Publicerad av kamaaina på 26 maj, 2007 vid 21:19

    Ni som varit på Irland etc, vad får man pröjsa med Ryan air för att plocka med sig sakerna. Försökte läsa på deras hemsida och där låter det som “sport equipment” inkl surf board kostar 30 euro oberoende vikt, men det låter lite öfr billigt tycker jag. Någon som rest med dem?

    /F

    kamaaina svarade 16 år, 11 månader sedan 4 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • lars_k

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 21:26

    Åkte till Irland för några veckor sen. Det kostade 22.50 Euro enkel för prylarna om man förbokade på nätet. Max 32 kg i bagen.
    Tänk på max 15 kg i övrigt incheckat bagage. Där åkte vi på övervikt trots att vi bara hade nåt enstaka kg för mkt i våra väskor…

  • kamaaina

    Medlem
    26 maj, 2007 vid 21:49

    Tack Lars,
    Såg nämligen att Ryan flyger till Marakech i Marocco, hittade biljetter för 16 pund t/r. Lägger man på 22 pund för brädor å har man sig en billig resa.

    /fredda

  • lars_k

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 08:00

    Gutt. Antagligen blir det dock dubbla priset eftersom du måste byta flyg (i Barcelona?). Men det är ju ändå billigt.

  • basse

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 09:00

    Kolla upp det där ordentligt innan du bokar. Vet att Mauser ocj Lisa-Stina skulle ta den turen men det strulade till sig och nu åker de till Irland för de biljetterna istället.
    Priset för brädorna är per väg. Dvs du kommer åka på 4 st avgifter om du måste byta flyg på mitten. De har inga transfer-dealar på bagaget nämligen.

  • kamaaina

    Medlem
    27 maj, 2007 vid 15:02

    Jo jag räknade lite med det, priserna på flyget var från London, så jag måste pynta biljett och prylar till london oxå, så antagligen blir det det dubbla, fortfarnde helt ok tycker jag…..någon som vill med?

    /F

  • jonatan

    Medlem
    28 maj, 2007 vid 06:42

    Vi kollade lite på Ryan Air, men det slutade på ungefär samma pris som Air France men med jobbiga byten och så. Vi (jag och Ola) valde AF och Casablanca framför Ryan och Marrakech. AF flyger från landvetter också vilket passar oss mycket bättre. 6-28 juli blir det.

  • kamaaina

    Medlem
    3 juni, 2007 vid 12:30

    Är det inte AF som har konstia regler att w-surfbrädan sammanlagda mått inte får vara längre än 3m? Kommentarer?
    /F

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfprylar med Ryan Air

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.