Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SurfResa i juli???

• SurfResa i juli???

Publicerad av anonym-anvandare på 26 juni, 2001 vid 08:32

Är det någon som har tips på vindsäkra och bra surfresmål i juni månad??
    Helst där det finns bra hyrcenter!
    Har varit på Fuerte som ju är väldigt bra men är sugen att testa något annat.

Är mycket tacksam för alla glada tips!

/Matte

anonym-anvandare svarade 23 år, 8 månader sedan 4 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • poopzilla

Medlem
    26 juni, 2001 vid 09:37

Om du inte måste ha vågor så är Golden Beach på Paros oftast vindsäkert. 23 dagar över 4 bft i juli om man skall tro statistiken. Finns 2 hyrcenter. Sök på tidigare Parosinlägg om du vill ha mer info.

• anonym-anvandare

Medlem
    26 juni, 2001 vid 11:35

Naxos som är en grann ö till Paros fungerar också mycket bra. Var själv där 1 vecka under juli månad och seglade 4.0-6.0 varenda dag. Tre surfcenter,bl a (F2, NeilPryde) och (Tiga, Bic, UP) finns på denna mycket mysiga ö, som erbjuder allt ifrån vågsegling till extrem platt-vattensegling i en naturlig lagun. Kan dock vara problem att få tag i utrustning då denna ö tycks vara omtyckt av vindsurfande tyskar som lägger beslag på det mesta. Kan bero på att en stor utförlig artikel om Naxos publicerades i Tyska Windsurfför några år sedan. Mitt tips är att ringa och boka utrustning innan avresa. Nummer m.m. hittar du säkert på nätet.

Lycka till!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2001 vid 07:36

Ok, tack för tipsen!

Någon som vet mer???

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2001 vid 08:23

här rippar vi vilt

• kapten-haddock

Medlem
    29 juni, 2001 vid 08:30

Karpathos skall du åka till, mer vindsäkert ställe hittar du inte i Europa på sommaren. Var där förra sommaren, problemet var bara att det blåste för mycket vissa dagar. Enligt min Silva windwatch blåste det 24 m/s på stranden en av dagarna.

Var där i en vecka och det blåser som satan, både för- och eftermiddag. Jag hyrde av Mistral centret, dom har bäst läge på stranden samt att dom var jäkligt trevliga. Kolla in deras hemsida (mistral travel), kan vara idé att boka bräda etc. hemifrån. Det är mest plattvatten och med chop längre ut (frånlandsvind), mistral centret ordnade dock någon resa till ett vågställe på andra sidan ön.

Förutom Mistral-centret fanns bl.a. ett F2 center och ett AHD (såg dött ut). Ving m.fl. flyger till ön, jag bodde i Pigadia och åkte sen moppe till surfstället (tar ca 15 min). Det finns även enstaka hotell vid surfstället med det är ute på landsbygden och nattliv existerar inte. Går att boka via mistral. Vill du ta med egna grejor så kan man förvara dom hos mistral (mot kostnad), dock vill ju dom helst att du hyr där förstås.

Surfstället ligger granne med flygplatsen så det går faktiskt att bära ev. grejor från flygplatsen till mistral centret (kanske 400 m), jäkligt smidigt.

/Fredrik

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2001 vid 09:27

Tycker pers att Paros och Karparos (eller vad det nu hette..) verkar jäkligt bra. I europa och allt. Annars om du hittar en sista minuten till Dominikanska, så kan jag rekommendera det. Finns plattvatten (nåja..) närmast stranden och ett rev med masthöga vågor (nåååja) en bit ut. I vilket fall, så är det jäkligt vindsäkert från maj tom augusti. Stället heter Cabarete och t ex fanatic-centret har juste hurning – jag fick hyra+boende i en vecka för 2400 kr. (obs vi var två stycken då=4800)
    Sidan till fanatic-center http://www.fanatic-cabarete.com/ (han på bilden dejtar en blond svenska från ume’)
    /mats

• anonym-anvandare

Medlem
    29 juni, 2001 vid 13:12

Ja just det…
    Jag har själv gjort några feta airs utför Islandsfallet.
    Vill man köra speed på plattvatten så finns ju alltid Svandammen.
    Har hört att de riktigt,riktigt tuffa hardcore-vindsurfarna kör på något som kallas ”Ekoln”, men
    det är väldigt svårt att få någon att berätta var det ligger eftersom ”det skulle komma så
    många turister dit då så det skulle bli ont om plats”

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2001 vid 07:27

Gran Canaria, e helt klart ett bra ställe. Med tanke på att du kan resa dit billgt och bo lika så. Det finns många bra spots så som vargas och inte minst Pozo, där de snart drar i gång med världskuppen. Prova det det är klart värt pengarna och riktigt vindsäkert, så det e´ bara att ta med vågbrädan och minsta segeln och dra dit.

• anonym-anvandare

Medlem
    30 juni, 2001 vid 23:34

Vi ar har nu!
    Skitbra!
    Kan inte bli battre – mycket vind och riktigt bra vagridning!

S..

• anonym-anvandare

Medlem
    1 juli, 2001 vid 00:07

gör ni någon typ någon surfdagbok eller nåt och lägger upp på nätet så vi kan läsa hur bra det är där?

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2001 vid 09:15

Hej vi tänker sticka till naxos men har inte hittat ngn info på nätet om surfcenterna. Är det någon som har en juste länk, tel-nummer?
    Gärna lite mer info oxå om möjligt. T ex var vi hittar spotterna i föhållande till Santorini (det är väl dit alla flyger?).

Tack som fan på förhand!
    -mats & Magnus

• anonym-anvandare

Medlem
    4 juli, 2001 vid 12:47

Cabarete

• kele

Medlem
    4 juli, 2001 vid 14:05

Jag åker till Gardasjön i två veckor…….

• anonym-anvandare

Medlem
    5 juli, 2001 vid 08:09

Hur tar du dig dit, flyg, bil?

Finns det bra uthyrning där??

/Matte

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing SurfResa i juli???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.