Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfresa med familjen

  • Surfresa med familjen

    Publicerad av peteza på 17 november, 2013 vid 00:15

    Sitter och skissar på en resa med familjen (2 vuxna + dotter 1,5 år) i december. Eftersom säsongen här hemma har varit dålig vill jag få ut maximalt med surftimmar under resan.

    Var är är bäst att åka när man dels vill surfa mycket och dels har en familj med sig? Ge gärna tips och råd hur man kan få ihop det här bäst. Med en budget på 12-16000 kr lutar det mest åt Spanien, men kom gärna med förslag.

    Jag har surfat två säsonger och är fortfarande nybörjare. Kör sele, fotstroppar, beach startar men har inte fått igång vattenstarterna och gippar än.

    peteza svarade 10 år, 5 månader sedan 8 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • danneman

    Medlem
    22 november, 2013 vid 15:49

    12-16000 / person då får du lätt 2 veckor på Kap Verde. Boavista rekomenderas varmt. För nybörjare planetallsurf har uthyrning i viken.

  • dala-lama

    Medlem
    23 november, 2013 vid 08:50

    El Medano på Teneriffa är ju ett toppenställe för hela familjen.
    Men vindstatistiken för December bör nog undersökas.
    Massor att se och göra för både stora och små, all den senaste utrustningen i vindsurfing på OTC.
    Både vågor och plattvatten, bara att välja!
    Om ni känner att ni måste så ligger turistgettot las Americas runt hörnet……
    Men det steker ni så klart och tar istället en tur upp på Teide!
    Vi var där hela familjen, ifs med betydligt äldrre barn, och alla längtar tillbaka1

  • robin

    Medlem
    23 november, 2013 vid 09:33

    jag har en känsla av att det var en budget för hela familjen, men med lite tur på sista minuten kan kanske kap Verde funka ändå. dock en rätt lång resa vilket kan vara en pärs med småbarn. skulle nog satsa på Fuerteventura eller någon annan av Kanarieöarna, och lägga pengar på en hyrbil. vindarna är inte säkra på vintern men med bil har jag hört att man får segla mycket ändå. Det bästa ur surfsynpunkt är att ta sista minuten och kolla vindprognoserna för en massa ställen, men det är ju inte en variant som alla fruar gillar:-)

    Det finns inte så många ställen på ok avstånd som har bra vindstatistik på vintern men vågor finns det ofta, så dubblar du med att hyra en sup så får du mycket vattentid.

    en sak till, med så små barn vill man ju ha en viss säkerhet och närhet till sjukvård, osäker på kap Verde. någon som har varit där med småbarn?

  • peteza

    Medlem
    23 november, 2013 vid 20:09

    Precis, det var budgeten för hela familjen. Och det verkar finnas en hel del resor inom den budgeten.

    Tack för tipsen!

  • magnus87

    Medlem
    24 november, 2013 vid 17:40

    Tja! Är det någon som har tips på flygbolag till Kap verde?
    Jag tänkte ta en vecka över jul/nyår på Sal men hittar inga bra biljetter…

  • _frippe_

    Medlem
    24 november, 2013 vid 21:06

    Jag åker ner efter nyår, charter med Ving. Det brukar väl gå att köpa flygstolar med dem också om det finns några platser kvar…

  • richardfb

    Medlem
    26 november, 2013 vid 09:36

    Jag och två polare flyger ner till sal med fritidsresor 28jan 2 veckor! kostar 16191kr för oss tre, helt ok!

  • magnus87

    Medlem
    26 november, 2013 vid 15:18

    Bra pris!
    jag kanske väntar till efter nyår för att få det lite billigare…

  • mikaels

    Medlem
    27 november, 2013 vid 20:10

    Om familjen och bekvämlighet har högre prio än max surf så säger jag Bahia Feliz, på Gran Canaria; ett fint område med bra hotell och lägenheter, ett litet torg med bra restauranger, en liten strand, ett Mistral Center, och en skön semester.
    Centret ligger lite illa till vindmässigt, så det kan blåsa bra i Pozo en bit därifrän, och vara punka i Bahia, men med småbarn var det suveränt med pooler, barnklubbar, nära till butiker, många andra barnfamiljer, och som sagt fint boende.

    Är vinden alltför dålig är det bara att hyra bil och köfa iväg till Pozo (eller lifta med gänget på centret, som fixar dagsturer dit), det är under en halvtimme dit.

    Check it out är mitt råd 🙂

  • peteza

    Medlem
    28 november, 2013 vid 00:22

    Gracias!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfresa med familjen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.