Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfsession?

  • svennebanan

    Medlem
    22 augusti, 2009 vid 16:23

    Om mitt ansiktsminne inte helt sviker mig så snackade jag med en av surfsessionkillarna ute på Björkvik igår. Han packade precis ihop för att dra till jobbet vid 12 tiden. Har han flyttat till Sthlm och seglar Björkvik är nog allt hopp ute;).

  • mattiasottosson

    Medlem
    26 augusti, 2009 vid 13:20

    Pratade med Stefan idag och det blev lite strul när de skulle byta webbhotell. Tydligen drog deras gamla leverantör ner siten innan de hann att tanka ner allt material och de har inte kvar någon backup själva. Tydligen har det gamla hotellet kvar materialet, men vill inte ge ifrån sig det utan att få något för det.

    Får helt enkelt hoppa på att det löser sig.

  • bicless

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 09:36
    svennebanan;569362 wrote:
    Om mitt ansiktsminne inte helt sviker mig så snackade jag med en av surfsessionkillarna ute på Björkvik igår. Han packade precis ihop för att dra till jobbet vid 12 tiden. Har han flyttat till Sthlm och seglar Björkvik är nog allt hopp ute;).

    Då kan man ju undra vad du gjorde i björkvik själv 🙂
    Det är ju inte direkt på vägen från någon annan spot.

  • svennebanan

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 13:03
    Bicless;570628 wrote:
    Då kan man ju undra vad du gjorde i björkvik själv 🙂
    Det är ju inte direkt på vägen från någon annan spot.

    Ja för mig är allt hopp ute, men man kämpar ju på ändå;). Fan vad krångligt det är med alla öar, uddar, berg och skit som trilskas med vinden här i stan.

  • mattiasottosson

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 14:23

    Kan Björkvik verkligen leverera vind? Alla gånger jag varit där har det blåst på bra här utanför jobbet i Hornstull (eller så är det bara den klassiska vindnojan som gör att man tror att det blåser) men bara möts av 6 m/s-misär ute på Björkvik. Finns det några väderstationer/kameror i Stockholmsområdet som man kolla på innan man drar ut?

  • yaddle

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 15:00

    smhi har observation för stavsnäs (se kustobservationer på SMHI-länken från surfzone) vilket inte ligger så långt bort från björkvik så den brukar jag snegla lite på.

  • wilund

    Medlem
    27 augusti, 2009 vid 18:17

    stavsnäs visar ganska lågt , jag brukar kolla på http://www.bullandomarina.se/vind.asp även om det inte är direkt nära björkvik så får man lite känsla för hur det blåser i den delen av skärgården.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Surfsession?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.